لوگو امداد باتری غلامی

شش علت خالی شدن باتری ماشین

علت خالی شدن باطری ماشین

دلیل خالی شدن باطری خودرو

 

روشن ماندن چراغ خودرو در طولانی مدت

یکی از اصلی‌ترین دلیل خالی شدن باطری خودرو که احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده، روشن ماندن چراغ‌های خودرو است. وقتی پس از خاموش کردن اتومبیل، فراموش می‌کنید که چراغ‌های آن را نیز خاموش نمایید، باتری به راحتی خالی می‌شود. حتی اگر چراغ کوچک داخل کابین برای مدت طولانی روشن بماند، باعث خالی شدن باطری خودرو خواهد شد.

 

ضعیف و بی‌کیفیت بودن باتری

یک باتری ضعیف توانایی کمتری برای نگه داشتن شارژ دارد. اگر مدت زیادی از عمر باتری شما می‌گذرد، احتمالا ضعیف شده است و دور از انتظار نیست که خیلی زود خالی شود.

باتری‌های بی‌کیفیت نیز این چنین هستند. فراموش نکنید که اگر باتری خودروی شما ضعیف است، هر لحظه امکان دارد که خالی شود و برای شما دردسر ایجاد کند. پس بهتر است نسبت به تعویض آن با یک باتری نو اقدام کنید.

 

مشکلات برق‌کشی خودرو

دلیل خالی شدن باطری خودرواگر سیستم برق‌کشی خودرو دچار نقص یا خرابی شود، می‌تواند باتری را خیلی زود خالی کند. به همین دلیل است که معمولا توصیه می‌شود برای نصب قطعات الکتریکی مانند دستگاه پخش صوتی یا دزدگیر، به نمایندگی‌های مجاز و مراکز تخصصی مراجعه کنید.

اگر این قطعات به درستی نصب نشوند، باعث ایجاد اخلال در سیستم برق خودرو خواهند شد که اصطلاحا به آن برق دزدی می‌گویند. این مشکل، باتری خودرو را خیلی زود خالی می‌کند.

 

اکسید شدن اتصالات باتری

یکی از مواردی که باید همیشه بررسی کنید، اتصالات باتری است. این اتصالات که معمولا به‌وسیله قلع انجام می‌شوند، امکان پوسیده یا اکسید شدن دارند. در صورت اکسید شدن اتصالات باتری، برق‌رسانی به قسمت‌های مختلف با اشکال مواجه می‌شود و شارژ شدن باتری نیز به‌خوبی صورت نمی‌گیرد. در نتیجه باید انتظار دشارژ شدن باتری خودرو را داشته باشید.

 

مشکل در دینام خودرو

خالی شدن باتری خودرو معمولا زمانی رخ می‌دهد که موتور خاموش است. اما وقتی اتومبیل شما روشن و در حال حرکت باشد و متوجه شوید که باتری آن خالی شده است، به احتمال زیاد مشکل از دینام خواهد بود.

چون با حرکت خودرو، باتری شارژ می‌شود و اگر این اتفاق نیفتد، علت شارژ نشدن باتری ماشین حتما به دینام مربوط است. برای اینکه مطمئن شوید، ابتدا می‌توانید تسمه دینام را بررسی کنید، چون احتمال پارگی یا فرسودگی آن وجود دارد. اگر تسمه سالم بود، احتمالا خود دینام خراب شده است.

 

شرایط دمایی خیلی گرم یا خیلی سرد

باتری‌ها در هوای خیلی گرم یا خیلی سرد کارایی خود را از دست می‌دهند. گرما و سرمای زیاد باعث تغییر در مایع الکترولیت داخلی باتری می‌شود و این مسئله روی شارژ شدن باتری تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین تغییرات دمایی شدید هم یکی از دلایل دشارژ شدن باطری ماشین است.

 

021-55363510

 

021-55363511

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.