لوگو امداد باتری غلامی

آموزش نصب کردن باطری در ماشین های نئون

آموزش نصب کردن باطری ماشین های نئون

نحوه تعویض و نصب باتری ماشین نئون

 

همانطور که می دانید، باطری ماشین با نگهداری صحیح و مناسب بین 3 تا 7 سال عمر می کند. هنگامی که باتری وارد این محدوده سنی می شود؛ سطح الکترولیت شروع به کاهش می کند. مجموعه های پوسیدگی و پلیت های داخلی باتری شروع به پیچش می کنند. برای آشنایی با تعویض و نصب باتری ماشین این مقاله را مطالعه کنید.

همه اینها به یک باتری منتهی می شود که دیگر شارژی را نگه نمی دارد. اگر دوج نئون شما به چنین باتری مجهز باشد، باید یک دستگاه جدید نصب کنید. با این وجود، نگران نباشید، زیرا نصب آن کار ساده ای است و تنها به ابزارهای اولیه و حدود 30 دقیقه زمان نیاز دارد. تمام سوئیچ های دوج نئون را خاموش کرده و کاپوت را باز نمایید. سپس باتری را در محفظه موتور قرار دهید. باتری در سمت راننده و در نزدیکی جلو در اکثر نئون ها قرار دارد. با این حال، در مدل های جدیدتر نئون، باتری بیشتر در پشت شیشه جلو پنجره می باشد.

 

برداشتن محافظ لاستیکی باطری ماشین

تعویض و نصب باتری ماشینهر گونه محافظ پلاستیکی که بر روی باتری ماشین قرار دارد را بردارید. باز هم، این به سال مدل نئون شما بستگی دارد.نئون های قدیمی تر محافظ نخواهند داشت. در حالی که برخی از مدل های جدید، محافظ پلاستیکی بیشتری دارند. با این حال، دوج نئون ها بیشتر از دیگر مدل ها دارای یک پوشش پلاستیکی کوچک و قرمز روی ترمینال باتری مثبت است. این پوشش را حذف کنید.

از همان سوکت برای باز نمودن  خنک کردن ترمینال منفی باتری استفاده کنید. لازم نیست به طور کامل مهره را بردارید. آن را فقط به اندازه کافی ببندید تا بتوانید منفذ منفی را از پست بکشید. بعد از اینکه کلاه را از پست برداشتید، کابل از مسیر خارج می شود.

به پشت باتری در پایه نگاه کنید. با این حال، مکان های دقیق ممکن است بسته به سال وسیله نقلیه شما متفاوت باشند، اما در بیشتر نئون ها، یک گیره در پایین، پشت باتری وجود دارد. پیچ را با نگه داشتن گیره در جای خود ببندید.  دستکش لاستیکی پوشیده و باتری را از محفظه خود خارج کنید.

سپس ترمینال های کابل باتری را با استفاده از پاک کردن ابزار پست تمیز کنید. اگر این ابزار را ندارید، از قلم مو کوچک استفاده کنید.

باتری جدید خود را داخل محفظه قرار دهید و مطمئن شوید که در موقعیتش و در کنار پست مثبت نزدیکترین کابل مثبت قرار گرفته است.

گیره را در پشت باتری بکشید و کابل مثبت را وصل کنید، گیره را محکم نمایید.

سپس کابل منفی را ببندید، اطمینان حاصل کنید که آن نیز سفت شده باشد. کاپوت را ببندید و نئون خود را روشن کنید.

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.