لوگو امداد باتری غلامی

بررسی تاثیر گرما و سرما بر باتری خودرو

تاثیر گرما و سرمای شدید بر باطری ماشین

بررسی تاثیرات گرما و سرما بر باتری

 

گرما یا سرمای شدید همانطور که بر روی بدن انسان تاثیرات مخرب دارد، می‌تواند باتری خودرو را نیز تحت تاثیر قرار دهد. کارشناسان حوزه باتری خودرو می گویند، هوای بسیار سرد و گرم می‌تواند تاثیرات مخربی بر باتری خودرو داشته باشد. هوای سرد باعث کاهش توان باتری و همچنین عملکرد آن می‌شود. در اینجا به تاثیرات گرما و سرما بر باتری خودرو اشاره می کنیم.

در حالی که هوای گرم موجب کاهش عمر باتری می‌شود. همچنین گرمای زیاد موجب ایراد در سیستم تنظیم کننده ولتاژ باتری شده و باتری بیش از حد شارژ می‌شود. این امر موجب مرگ تدریجی باتری در طولانی مدت می‌شود. هنگامی که باتری دچار ایراد می‌شود و یا به طور کلی خراب می‌شود.

بسیاری از رانندگان گمان می‌کنند سرمای شدید زمستان باعث و بانی این مساله است. در حالی که گرمای تابستان تاثیرات مخرب‌تری بر روی باتری می‌گذارد. برای اینکه بتوانید از کارکرد بهینه باتری ماشین و افزایش عمر باتری آن اطیمنان حاصل کنید باید موارد زیر را رعایت نمایید :

جلوگیری از تاثیر مخرب سرما یا گرمای شدید بر باطری ماشین

اطمینان از سیستم برق خودرو

 

    • مطمئن شوید که سیستم برق خودرو، باتری را با ولتاژ صحیح شارژ می کند. شارژ بیش از حد موجب آسیب رسیدن به باتری می‌شود.
  • هنگام تعویض باتری، باطری مناسب خودرو خود را جایگزین باتری قدیم (باطری فرسوده و یا باتری ضایعاتی) کنید.
  • قسمت بالای باتری را همواره تمیز نگه دارید. ذکر این نکته ضروری است که کثیفی نقش رسانا را در باتری‌ها بازی می‌کند. به گونه ای که موجب کاهش شارژ باتری می‌شود.
  • عوامل دیگری مانند روشن و خاموش کردن بیش از حد خودرو، شرایط آب و هوایی، عمر خودرو و سیستم صوتی خودرو هم بر عمر باتری تاثیر می‌گذارند.

 

خدمات امداد باطری ایران

امداد باتری ایران، مرکز تعمیر، تعویض و نصب باتری خودرو ، آماده ارائه خدمات به هموطنان گرامی در زمینه بروز هر نوع اشکال در باطری ماشین می باشد. برای ارتباط با این مرکز می توانید از طریق شماره تلفن های زیر با همکاران ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.