لوگو امداد باتری غلامی

دلایل خالی شدن باطری خودرو

چرا و چگونه باتری خودرو خالی می شود

چگونگی خالی شدن باتری خودرو

 

در این مقاله مطالبی درباره چگونگی خالی شدن باتری خودرو به شما عزیزان ارائه میکنیم…

1- خطای انسانی

 

شما تا به حال حداقل یکبار این کار را انجام داده اید. از سر کار به خانه می آیید. زمانی که ماشین را پارک می کنید فراموش می کنید چراغ ها را خاموش کنید یا حداقل اینکه آنها را کامل خاموش نمی کنید. در طول مدت شب باتری اتومبیل شما خالی می شود و صبح خودروی شما روشن نخواهد شد. بسیاری از اتومبیل های جدید در چنین شرایطی مجهز به سیستم هشدار هستند و به شما اعلام می کنند که چراغ ها روشن هستند.

 

‏٢- مصرف باتری زمانی که خودرو خاموش است

 

‏این حالت زمانی رخ می دهد که وسیله ی نقلیه خاموش است. اما بعضی قطعات در خودروی شما همچنان کار می کنند و برق مصرف می کنند. این اتفاق گاها عادی هستند. مانند مصرف انرژی توسط ساعت اتومبیل و آژیر سیستم امنیتی، باتری در هر حالتی انرژی و برق مورد نیاز آنها را تأمین می کند. اما، اگر مشکل برقی وجود داشته باشد، این وضعیت می تواند بیش از اندازه حالت عادی باتری مصرف کند و باتری را خالی کند.

 

٣- بد شارژ شدن

 

چرا و چگونه باتری خودرو خالی می شوداگر سیستم شارژ باتری خودرو به خوبی کار نمی کند، باتری خودروی شما حتی زمانی که در حال رانندگی هستید می تواند خالی شود. در بیشتر خودروها، دینام برق مورد نیاز چراغ ها، سیستم صوتی و بسیاری از سیستم های دیگر را تأمین می کند.

که اگر مشکل شارژ شدن باتری وجود داشته باشد، می تواند خالی شدن باتری را بدتر کند. در آخر شما کنار جاده متوقف می شوید. یک مکانیک ماهر می تواند مشکل را تشخیص دهد.

 

٤- خراب بودن دیود دینام

 

دینام خودرو (یا آلترناتور) وظیفه شارژ مجدد باتری و برق رسانی به سیستم های برقی مختلف خودرو را دارد. اگر آلترناتور دارای دیود معیوبی باشد می تواند باعث خالی شدن باتری خودرو شما شود. یک دیود بد می تواند سیستم برقی خودرو را حتی وقتی که خودرو خاموش است شارژ کند. در نتیجه زمانی که می خواهید خودرو را روشن کنید، روشن نمی شود.

 

٥- قدیمی بودن باتری

 

اگر باتری وسیله ی نقلیه شما قدیمی است، ممکن است کامل شارژ نشود. اگر خودروی شما به کرات بد روشن می شود، امکان این وجود دارد که باتری اتومبیل شما فرسوده شده باشد. شما باید به طور عادی هر ٤-٥ سال یکبار اقدام به تعویض باطری خودرو کنید. اگر وسیله نقلیه شما روشن نمی شود و باتری آن قدیمی است. تعویض باتری اولین کاری است که باید انجام دهید. باتری ماشین که مرتب خالی می شود بسیار آزار دهنده است و فهمیدن علت این مشکل می تواند سخت باشد.

با فرض اینکه دلیل خالی شدن باتری خطای انسانی نباشد، شما احتیاج به یک تعمیرکار خبره دارید. تا بتواند مشکل سیستم برقی خودرو را تشخیص دهد و تعیین کند که این مشکل مربوط به باتری خودرو است یا چیز دیگری در سیستم برق خودرو مشکل دارد.

 

عیب یابی دینام

 

در صورت بروز هر گونه مشکل در زمینه باتری خودرو، نصب باطری ماشین، وجود عیب در دینام و یا برای تعویض باتری وسیله نقلیه، با کارشناسان ما در مرکز امداد باتری ایران با شماره های زیر تماس حاصل نمایید :

 

تلفن تماس ۵۵۳۶۳۵۱۰ – ۵۵۳۶۳۵۱۱-۰۲۱

تلفن همراه ۰۹۱۲۱۵۰۰۶۰

 

 

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. طراحی چهره با پاستل گفت:

    سلام.وبسایت خیلی خوب و جامعی دارید.ممنون

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.