لوگو امداد باتری غلامی

باتری ماشین چگونه کار می کند

وظایف اصلی باتری ماشین و نقش باطری در خودرو

وظایف و نقش باتری ماشین

 

در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد وظایف و نقش باتری ماشین توضیحاتی مفید به شما ارائه دهیم. با ما باشید…

وظایف اصلی باطری ماشین شامل موارد زیر است :

باتری خودرو و نحوه کار کردن آن
– تامین و انتقال نیرو به استارت و دستگاه جرقه (Ingition System/ سیستم ایجاد جرقه) تا در نتیجه بتوان موتور را روشن کرد و استارت زد.

– تامین و انتقال نیروی اضافی مورد نیاز هنگامی که بار الکتریکی مورد نیاز خودرو بیش از مقدار نیروی سیستم شارژ کننده باشد.

3- کاربرد آن به عنوان تثبیت کننده ولتاژ در سیستم الکتریکی: باتری، ولتاژهای اضافی و موقتی (ولتاژ ناپایدار) را که در سیستم الکتریکی بروز می کند، کاهش می دهد و یا متعادل می کند.

اگر باتری تحت شرایط ایمنی مورد استفاده قرار نگیرد، ولتاژهای اضافی و موقتی مزبور به سایر اجزاء سیستم الکتریکی آسیب و خسارت وارد می سازند.

باتری های انباره ای برای مجموعه ای از سایر وظایف و کارکردها مانند تامین نیرو برای واحدهای روشنایی دهنده و خودروهایی که از نیروی محرکه ویژه الکتریسیته بهره می گیرند و همچنین سایر زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

باتری خودرو و نحوه کار کردن آن

وقتی دو الکترود مختلف و نامتجانس مانند صفحات مثبت و منفی در اسید سولفوریک (الکترولیت) قرار داده می شوند، باتری به وجود می آید و ایجاد اختلاف پتانسیل الکتریکی می نماید.

ولتاژ ایجاد شده به نوع فلزاتی که مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین الکترولیت بستگی دارد. در هر یک از خانه های باتری های اسید- سربی تقریبا 2.1 ولت ایجاد می شود. انرژی الکتریکی به واسطه کنش شیمیایی ایجاد شده بین فلزات و الکترولیت پدید می آید.

به این ترتیب کنش های شیمیایی در باتری آغاز می شود. به محض اینکه مداری بین قطب های مثبت و منفی برقرار شود، انرژی الکتریکی جریان می یابد. (هرگاه منبع مصرف کننده انرژی- منبع بارگیری نظیر چراغ های اتومبیل به باتری متصل شده باشد).

الکترون های جریان الکتریکی در سرتاسر مدار بیرونی جریان می یابند. در همین خلال یون های ایجاد شده در اثر واکنش شارژ بین صفحات باتری در داخل باتری جریان می یابند.

 

واکنش های انجام شده باتری اسیدی

1- دی اکسید سرب (PbO2) : ماده صفحه مثبت
2- سرب اسفنجی (Pb) : ماده صفحه منفی
3- اسید سولفوریک (H2So4) : الکترولیت

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.