لوگو امداد باتری غلامی

نکاتی درباره استفاده از کولر خودرو

راه کار های افزایش طول عمر کولر خودرو

روش استفاده درست از کولر خودرو

 

یکی از مواردی که حین رانندگی در فصل گرم سال باید به آن توجه داشته باشیم، روش استفاده درست از کولر ماشین می باشد. استفاده صحیح از کولر خودرو به این خاطر مهم است که ضمن تأثیر بر سلامتی راننده و سرنشینان خودرو، در کیفیت رانندگی و همچنین افزایش عمر مفید سیستم تهویه نیز مؤثر است.

حتما تابه‌حال نکات زیاد و جالبی را درباره راه‌اندازی کولر خودرو شنیده‌اید. احتمالا در مورد صحت هرکدام از این پیشنهاد ها دچار تردید شده‌اید.

در مورد روش درست بکارگیری کولر خودرو شایعات زیادی وجود دارد. به دلیل تکرار زیاد این روش ها نمی‌توان در مورد درستی یا نادرستی آنها مطمئن بود.

 

راه کار های افزایش طول عمر کولر خودرو

  • اطمینان بیابید لوله فاضلاب اواپراتور مسدود نشده باشد.
  • هنگام استارت زدن، کولر اتومبیل در حالت خاموش باشد.
  • در سرعت و دور موتور بالا سیستم کولر خودرو را روشن نکنید. بهترین زمان برای راه اندازی سیستم کولر، قبل از حرکت یا در سرعت بسیار پایین است.
  • برای این که گاز و روغن کولر خودرو پایدار بماند، در فصول سرد نیز کولر خودرو را برای دقایقی روشن کنید.
  • برای استفاده بهتر از کولر خودرو و زودتر سرد شدن هوای داخل کابین دکمه مربوط به گردش هوای داخل را قبل از روشن کردن کولر بزنید.

 

تهویه خودرو چیست؟

روش استفاده درست از کولر خودروبسیاری از مردم تصور می کنند سیستم تهویه خودرو، فقط از بخاری و کولر تشکیل شده است. اما در پاسخ باید گفت ؛ یک حالت دیگر هم در سیستم تهویه خودرو وجود دارد و آن، حالت “پنکه ” می باشد.  آن، هنگامی است که هوا از بیرون وارد اتاق می شود. بدون این که بخاری یا کولر درگیر باشد.

اصولا این حالت مختص زمانی است که هوای داخل اتاق، نه سرد است و نه خیلی گرم.

فقط نیاز به تهویه دارد تا هوا از حالت خفگی درآید. ویژگی و مزیت استفاده از سیستم تهویه و کولر این است که از بازشدن پنجره ها جلوگیری می کند.

این کار نه تنها جلوی ورود سروصدا و آلودگی را می گیرد، بلکه با بهبود وضع آیرودینامیکی بدنه، باعث کاهش مصرف سوخت در سرعت های بالا و بهبود ایمنی و پایداری در جاده می شود.

 

رابطه مصرف سوخت با روشن کردن کولر

سیستم تهویه مطبوع خودرو توسط تسمه به کمپرسور موتور متصل می‌شود که زمان استفاده از کولر، همزمان با افزایش فشار بیشتر به موتور مصرف سوخت نیز تا حد خیلی کمی بیشتر می‌شود.

براساس تحقیقات، به طور متوسط 4 تا 5 اسب بخار از قدرت موتور برای راه‌‌اندازی و فعالیت سیستم تهویه مطبوع اختصاص پیدا می‌کند. به همین دلیل است که به طور محسوسی شاهد بیشتر کار کردن موتور در حالت کولر روشن خواهیم بود.

میزان افزایش مصرف سوخت نیز در این حالت به طور متوسط دو لیتر در هر صد کیلومتر بیشتر می‌شود. لذا هنگامی که در جاده بیشتر از 80 کیلومتر سرعت دارید بهتر است بجای پایین آوردن شیشه های خودرو از کولر استفاده کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استفاده درست از کولر خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

021-55363510

 

021-55363511

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.