لوگو امداد باتری غلامی

چگونه کابل باتری خودرو را عوض کنیم؟

عوض کردن کابل های باتری ماشین

برای عوض کردن کابل باطری ماشین چه باید کرد؟

 

روشن نشدن خودرو در هوای نامساعد می‌تواند هر راننده بردباری را از کوره به در کند. اگر باتری نو روی خودرو انداخته باشید و به درست عمل کردن آن اطمینان داشته باشید، اوضاع از این هم بدتر می‌شود. اگر بدانید کابل‌های باتری را چگونه عوض کنید، می‌توانید از مراجعه به تعمیرگاه و پرداخت هزینه اضافی خودداری کنید. البته برای انجام این کار باید از قبل ابزار و وسایل لازم را در منزل داشته باشید. در این مقاله میخواهیم مراحل عوض کردن کابل باطری ماشین را آموزش بدهیم.

 

مراحل عوض کردن کابل باطری ماشین

مرحله اول : 

کابل قطب منفی باتری را بردارید تا دچار برق گرفتگی نشوید. این کابل معمولا به رنگ مشکی است روی ترمینال آن علامت (–) حک شده است. اگر جدا کردن آن دشوار است با یک پیچ‌گوشتی دو سو رسوبات و شوره روی آن را برطرف کنید.

مرحله دوم : 

چگونه کابل باتری خودرو را عوض کنیم؟کابل قطب مثبت را که معمولا قرمز رنگ است از باتری جدا کنید. این کابل با علامت (+) مشخص می‌شود.

مرحله سوم :

دست‌تان را در طول کابل بکشید تا بتوانید سر دیگر آن را پیدا کنید. با دقت روپوش را روی کابل‌ها بردارید و آن‌ها را جدا از هم بگذارید.

مرحله چهارم : 

بسته به این که کابل مثبت باشد یا منفی، اتصال آن به استارت یا پوسته موتور را قطع کنید و کابل را بیرون بیاورید.

مرحله پنجم :

کابل جدید را با کابل قدیمی مقایسه کنید تا مطمئن بشوید طول آن‌ها مساوی است.

 

اقدامات لازم برای نصب کابل جدید

مرحله ششم :  سر کابل جدید را به همان قسمتی که کابل قدیمی متصل بوده است وصل کنید. بدون این که کابل رشته رشته بشود، بست را محکم کنید.

مرحله هفتم :  روپوش‌هایی که قبلا از روی کابل‌های قدیمی برداشته بودید را روی کابل‌های جدید بکشید. روپوش‌ها برای محافظت از کابل‌ها و اتصالات اهمیت زیادی دارند و خطر برق دزدی یا آتش‌سوزی را کاهش می‌دهند.

مرحله هشتم :  قبل از این که کابل‌های جدید را به باتری وصل کنید، ترمینال‌ها را تمیز کنید. مقدار بسیار کمی ماده شوینده به کار ببرید. از اسپری کردن بر روی دریچه‌ها و سایر قسمت‌های باز باتری خودداری کنید. ترمینال را به آرامی و با یک برس نرم پلاستیکی تمیز و پس از آن با یک پارچه نرم خشک کنید تا جرم‌ها و شوره‌ها برطرف بشوند. برای این کار می‌توانید جوش شیرین را روی یک مسواک خیس بمالید و باقیمانده آن را با یک حوله یا پارچه تمیز پاک کنید.

مرحله نهم:  باتری را سر جایش بگذارید.

مرحله دهم :  سر دیگر کابل مثبت که آزاد است را به قطب‌های باتری متصل کنید، اطمینان حاصل کنید که قطب مثبت را به ترمینال مثبت وصل کرده‌اید. بست را محکم کنید تا مطمئن شوید اتصال خوب برقرار شده است.

مرحله یازدهم :  سر کابل منفی را به قطب منفی متصل و بست آن را سفت کنید.

 

نکات مهم :

– همیشه قطب منفی را ابتدا قطع کنید، حتی اگر نیازی به تعویض آن نباشد. این کار به این علت است که اگر آچار فلزی‌تان به قسمتی از بدنه که دارای بار الکتریکی است برخورد کرد، برق شما را نگیرد.

– قسمتی که کابل منفی به بدنه خودرو متصل می‌شود را تمیز کنید. وجود جرم، روغن، گریس یا شوره می‌تواند عبور جریان برق را ضعیف کند.

 

021-55363510

 

021-55363511

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.