لوگو امداد باتری غلامی

مواد تشکیل دهنده صفحات داخلی باتری خودرو

صفحات داخلی باطری ماشین از چه جنسی است؟

مواد تشکیل دهنده صفحات داخلی باطری ماشین

 

 

صفحات منفی Negative plates

صفحات داخلی باطری ماشین از صفحات منفی ( و مثبت ) از دو قسمت تشکیل می شوند. یکی ماده فعال آن صفحه و دیگری اسکلت اصلی. جنس ماده فعال صفحات منفی در حالت شارژ کامل از سربPb می باشد.

برای تهیه این صفحات ( و صفحات مثبت ) ابتدا یک اسکلت فلزی مشبک تهیه می کنند. جنس این اسکلت معمولا از آلیاژ سرب می باشد. برای افزایش مقاومت و سهولت در هنگام ریخته گری آن درصدی کلسیم و آنتیموان به آن اضافه می نمایند.

جهت نفوذ بهتر الکترولیت در صفحات منفی ( و مثبت ) این صفحات حالت اسفنجی دارند. برای قرار دادن ماده فعال بین شبکه های اسکلت آنرا به صورت خمیر تهیه کرده و از شبکه اسکلت عبور می دهند.

سپس انرا در کوره ها مخصوص خشک می نمایند. رنگ صفحات منفی خاکستری و تعداد آن در هر خانه باتری یکی بیشتر از صفحات مثبت آن خانه می باشد.

 

صفحات مثبت Positive plates

جنس ماده فعال صفحات مثبت در زمان شارژ کامل ، دی اکسید سرب پر اکسید سرب Pbo2 می باشد. این صفحات به رنگ قهوه ای سوخته یا قهوه ای مایل به قرمز می باشند. هر صفحه مثبت بین دو صفحه منفی قرار می گیرد.

صفحات داخلی باطری ماشین از چه جنسی است؟بنابراین تعداد آنها یکی کمتر ار تعداد صفحات منفی در آن خانه می باشند. به همین دلیل میزان مصرف شدن صفحات مثبت بیشتر از صفحات منفی می باشد.

توجه: در گذشته هنگامی که مصرف کننده باتری را خریداری می کرد لازم بود قبل از استفاده جهت شارژ، روی خودرو آنرا به دستگاه شارژ متصل می کرد.

امروزه با تغییر در نحوه ساخت صفحات مثبت و منفی دیگر به شارژ اولیه احتیاج نیست.

به این ترتیب که امروزه جنس صفحات مثبت و منفی هر دو از اکسید سرب Pbo می باشند.

در کارخانه پس از تکمیل فرایند ساخت، الکترولیت به باتری افزوده می شود. سپس آنرا زیر دستگاه شارژ قرار می دهند. پس از شارژ کامل جنس صفحات به همان سرب و دی اکسید سرب تبدیل می گردند.

مجددا الکترولیت را خالی کرده و بعد با اب خانه ها ر ا پر می کنند (شستشو می دهند). در نهایت آب را نیز خالی کرده باتری را به صورت خشک در انبار نگه داری می کنند.

به این ترتیب می توان باتری ها را بین 12 تا 18 ماه نگهداری کرد بدون اینکه احتیاج به شارژ دوباره داشته باشند.

 

ارایه خدمات امداد باتری غلامی

امدادباتری ایران، نماینده رسمی فروش باتری سپاهان و صبا باتری، آماده ارائه خدمات به ارگان ها، سازمان ها و نهاد های دولتی می باشد.

علاوه بر این آمده ارائه خدمات به شرکت های خصوصی در زمینه باتری مورد نیاز خودروهای داخلی و خارجی، خودرهای سنگین و باتری های ایرانی و خارجی از جمله باتری اوربیتال وان ، باتری پوما، باتری اور استارت ، باتری جگوار، انواع باتری ایرانی و باتری کراه ای با بهترین کیفیت است.

جهت دریافت مشاوره برای انتخاب مناسب ترین باطری برای خودروی خود، خرید، ارسال و نصب باتری ماشین با امداد باتری ایران از طریق شماره های زیر حاصل نمایید:

 

تلفن ثابت:

021-55363511

دیدگاه شما

4 دیدگاه

  1. محمد گفت:

    ماده خمیره صفحه منفی چه است ایا صفحه منفی کاملا از سرب است یا خیر

  2. Essi گفت:

    سلام ایا صفحات باطری هم موجود دارین فروشی ؟

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.