لوگو امداد باتری غلامی

شاخص آمپراژ باتری در هوای گرم

HCA یا شاخص آمپراژ باتری ماشین در هوای گرم

بررسی شاخص آمپراژ باتری خودرو در هوای گرم

 

HCA یا Hot Cranking Amps .(شاخص آمپراژ باتری ماشین در هوای گرم). برادر دوقلوی شاخص آمپراژ باتری ماشین در هوای سرد (CCA)  یا Cold Cranking Amps است. هر دو شاخص روش هایی متفاوت برای اندازه گیری قدرت باتری هستند. هر دو شاخص در عبارت Cranking Amps مشترک هستند. برای بررسی شاخص آمپراژ باتری خودرو با ما همراه باشید.

تفاوت آنها فقط در این واژه ابتدایی شان یعنی Cold و Hot به معنی سرد و گرم است. همان طور که گفتیم CCA یک شاخص برای اندازه گیری میزان آمپراژی است. یک باتری می تواند برای 30 ثانیه در 0 درجه فارنهایت تحویل داده – در حالی که هنوز ولتاژ کافی برای روشن کردن ماشین را حفظ کرده است. برای آشنایی با تعریف شاخص HCA در ادامه مقاله با ما همراه بشید.

 

HCA یا شاخص آمپراژ باطری ماشین در تابستان و هوای گرمبررسی شاخص آمپراژ باتری خودرو در هوای گرم

با انجام آزمایش در دمای بالاتر ( یعنی 32 درجه فارنهایت به جای 0 درجه فارنهایت)، HCA باتری همیشه حدود 15 درصد از CCA آن بیشتر خواهد بود. اگر شما بر مبنای رتبه HCA قصد دارید تا باتری خود را انتخاب کنید،

به دنبال باتری هایی بگردید که حداقل دارای HCA معادل 650 باشند.

 

HCA یک شاخص اندازه گیری دقیق از میزان آمپراژی است که یک باتری دارای فول شارژ می تواند در دمای 27 درجه سانتیگراد و برای مدت 30 ثانیه تحویل داده به گونه ای ولتاژ 7.2 ولت (12 ولت باتری) را در خود حفظ کند.

HCA یک امتیاز است که به طور خاص برای روشن کردن اپلیکیشن ها و لوازم جانبی خودرو در شرایط گرم کاربرد دارد. رتبه HCA هنوز به طور رسمی در صنعت خودروسازی پذیرفته نشده و یا رد نشده است.

شاخص HCA در حقیقت بیشتر یک اصطلاح است که بعضی از مدیران بازاریابی آن را ابداع کرده اند تا شماره های آمپر Cranking Amp خود را بالاتر جلوه دهند.

 

021-55363510

 

021-55363511

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.