لوگو امداد باتری غلامی

اطلاعاتی که باید در مورد فیلتر هوای خودرو بدانیم

زمان تعویض فیلتر هوای خودرو

زمان مناسب تعویض فیلتر هوای خودرو

 

فیلتر هوا در واقع محافظی است در برابر ورود ذرات خارجی به موتور که این ذرات بیگانه باعث سایش قطعات فلزی خودرو می شود. همچنین با کمبود هوا در محفظه احتراق، افزایش سوخت را بدنبال دارد. که خود باعث احتراق ناقص و اعمال فشار بر روی موتور و قطعات آن می شود. پس از یک دوره استفاده، فیلتر هوا خاصیت خود را از دست می دهد و مثل سایر قطعات مصرفی عمر مفید آن به پایان می رسد. برای دانستن زمان تعویض فیلتر هوای خودرو با ما باشید.

بنابراین تعویض به موقع فیلتر ماشین یکی از ارکان حفظ  سلامت موتور خودرو می باشد. تعویض به موقع فیلتر هوا، باعث می شود شتاب خودرو های انژکتوری تا حدود 11 درصد بهبود پیدا کند.

متخصصین خودرو هر یک نظراتی در مورد زمان تعویض آن دارند. مثلا معتقدند در هوای آلوده و پر گرد و غبار  با پیمودن هر 6000 کیلومتر بایستی فیلتر هوا  و روغن تعویض گردند.

فیلتر هوای خودرو

ولی به واقع با مراجعه به دفترچه راهنمای شرکت تولید کننده خودرو، می توان از زمان تعویض فیلتر هوا مطلع شد.زمان تعویض فیلتر هوا به مواردی مانند نحوه رانندگی صاحب خودرو و همچنین محیطی که در آن رانندگی می کنید نیز بستگی دارد.

قابل ذکر است در بازار فیلترهای هوا با طول عمر مختلف و کیفیت متفاوت وجود دارد با تعویض به موقع آن از پرداخت هزینه های گزاف پیشگیری کنید.

برخی از نشانه های تعویض فیلتر هوای ماشین :

 

افزایش مصرف غیر طبیعی سوخت مشکلاتی که در حین روشن شدن خودو به وجود می آید. زمانی که چراغ سرویس موتور روشن می شود و مشکلاتی که در حین احتراق موتور پیش می آید.

 

تعویض فیلتر و تاثیری آن در کارکرد موتور خودرو

  • افزایش مصرف غیر طبیعی سوخت
  • مشکلاتی که در حین روشن شدن خودو به وجود می آید.
  • زمانی که چراغ سرویس موتور روشن می شود.
  • مشکلاتی که در حین احتراق موتور پیش می آید.
  • مانعی برای آسیب رسیدن به موتور و قطعات مرتبط به آن می شود.

 

0912-1500560

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.