لوگو امداد باتری غلامی

تست باتری خودرو با مولتی متر هنگام خاموش بودن موتور

تست ولتاژ باتری در هنگام خاموش بودن ماشین

روشی برای تست باطری خودرو

 

روش های مختلفی برای تست باطری خودرو و مشخص کردن میزان ولتاژ باتری وجود دارد. روشی که در آن از مالتی متر یا ولت متر استفاده می شود، از سایر روش ها آسانتر است. مالتی متر ابزار مخصوصی است که برای اندازه گیری میزان ولتاژ باتری ماشین استفاده می شود. این وسیله گران قیمت نیست و می توانید خودتان آن را تهیه کرده یا از کسی قرض بگیرید.

اما اگر قصد خرید دارید، بهتر است مولتی متر دیجیتال بخرید زیرا استفاده از این نوع مالتی متر آسان تر است. استفاده از مالتی متر آسان است. تنها لازم است که سر خروجی قرمز رنگ (مثبت) مالتی متر را به قطب مثبت باتری و سر منفی را به قطب منفی وصل کنید.

 

نکاتی جهت تست باطری ماشین با مالتی متر هنگام خاموش بودن موتور

 

روش تست ولتاژ باطری ماشین با مالتی مترهنگام خاموش بودن خودرواگر می خواهید باتری ماشین را در حالتی که موتور خاموش است تست کنید لازم است به چند نکته ساده دقت کنید:

باتری را درست بعد از اینکه موتور خاموش شد تست نکنید.بلکه چند ساعتی صبر کنید یا اگر قرار است چند ساعتی از ماشین استفاده نکنید، باتری را چک نکنید. نرخ ولتاژ باتری پس از خاموش شدن موتور، برای مدتی بالا باقی می ماند. بنابراین ممکن است ولتاژ نشان داده شده صحیح نباشد.

برای تست کردن باتری لازم است که سر نازک مالتی متر را به قطب های باتری وصل کنید. سر منفی به قطب منفی باتری و سط مثبت به قطب مثبت باتری وصل می شود. بعد از وصل کردن مالتی متر، چند ثانیه ای صبر کنید. بعد اعداد نشان داده شده را با اعداد موجود در جدول استاندارد تست باتری خودرو مقایسه کنید.نرخ ولتاژ استاندارد باتری ماشین در هنگامی که موتور خاموش است 12.6 الی 12.8 ولت است.

اگر نرخ ولتاژ کمتر از 11.8 الی 12 ولت است، یعنی باتری دشارژ شده، در نتیجه نمی تواند ماشین را روشن کند.

سطح شارژ باتری ماشین نشان می دهد که باتری چه مدت می تواند ولتاژ را نگه دارد. اگر باتری کاملا شارژ باشد، حتی در صورتی که چند هفته ای از ماشین استفاده نکنید، سطح ولتاژ خیلی افت نمی کند. اگر وضعیت برعکس است و باتری ماشین دشارژ شده، نرخ ولتاژ خیلی زود افت می کند. یعنی باتری نمی تواند شارژش را نگه دارد.

021-55363510

021-55363511

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.