لوگو امداد باتری غلامی

استارت زدن با استفاده از باتری خودرو کمکی

استارت زدن از طریق استفاده از باطری ماشین کمکی

چگونه از طریق باتری به باتری کردن خودرو کمکی استارت بزنیم؟

 

باطری به باتری کردن خودرو از طریق کابل

در هوای سرد، یک کابل تقویت کننده مناسب با کیفیت خوب با شماره سیم 4 تا 6 لازم است. تا جریان کافی را به منظور روشن کردن موتور یک اتومبیل از کار افتاده، فراهم کند. هرچه شماره سیم کوچکتر باشد، یعنی قطر سیم بزرگتر باشد، بهتر است. موتور برخی از اتومبیل ها در مدت استارت باتری به باتری باید روشن باشند. به هر صورت استارت زدن اتومبیل خراب توسط یک موتور اتومبیل سالم با موتور می تواند از بوجود آمدن دو خودروی خراب جلوگیری کند. اجازه ندهید که گیره های کابل کمکی اتصال (booster cable) با یک دیگر تماس پیدا کنند. و یا گیره مثبت با بدنه خودرو یا بدنه موتور تماس یابد.

 

بررسی باتری خودرو

1- اگر دمای هوا، کمتر از دمای منجمد شدن است، بررسی کنید که الکترولیت در باتری معیوب منجمد نشده باشد.
استارت زدن خودرو با استفاده از روش باتری به باتری کردناگر الکترولیت منجمد شده، اجازه دهید که پیش از کار کردن یخ آن ذوب شود. یک باتری دشارژ شده که ولتاژ آن به اندازه 12 ولت یا کمتر یا دانسیته آن 1.14 یا کمتر است، تقریباً در دمای ℃15 یخ خواهد زد.

2- بدون لمس اتومبیل، همه مصرف کننده های غیر لازم و چراغ های هر دو ماشین را خاموش کنید. و مطمئن شوید تهویه کافی وجود دارد و از عینک ایمنی استفاده کنید.

3- ماشینی که باتری سالم دارد را روشن کنید. اجازه دهید حداقل برای 2 تا 3 دقیقه با سرعت زیاد در حالت خلاص (idle) کار کند. تا قبل از شروع کار، باتری خود را شارژ کند.

4- گیره کابل کمکی مثبت (معمولاً قرمز) را به ترمینال مثبت روی باتری خراب وصل کنید. گیره انتهای دیگر کابل کمکی مثبت را به ترمینال مثبت باتری سالم اتصال دهید.

5- گیره کابل کمکی منفی (معمولاً سیاه) را به ترمینال منفی بر روی باتری سالم وصل کنید. سر دیگر گیره کابل متصل کننده منفی را به مکانی تمیز و بدون رنگ بر روی بدنه موتور یا بدنه اتومبیل که باتری آن از کار افتاده و دور از باتری اتصال دهید.

 

نکات مهم در رمینه بررسی باتری خودرو

1- اجازه دهید اتومبیل سالم با دور موتور بالا برای 5 دقیقه یا بیشتر جهت فرصت دادن به باتری معیوب برای شارژ شدن و گرم شدن الکترولیت آن، در حالت خلاص (idle) کار کند.

2- اتومبیل از کار افتاده را روشن کنید. اجازه دهید که با دور موتور بالا در حالت خلاص (idle) کار کند. اگر اتومبیل بار اول استارت نخورد، اتصالات را مجدداً چک کنید. چند دقیقه صبر کنید و مجدداً سعی کنید.

3- کابل های کمکی را به صورت عکس آن چه در بالا گفته شده قطع نمائید. ابتدا گیره منفی را از بر روی بدنه ماشین یا بدنه موتور اتومبیلی که قبلاً کار نمی کرد به منظور کم کردن احتمال انفجار جدا کنید.

4- جهت پی بردن به علت دشارژ عمیق و آسیب های احتمالی باتری، در نخستین فرصتی که بدست آوردید باتری از کار افتاده را کاملاً شارژ و تست کنید.

 

021-55363510

 

021-55363511

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.