لوگو امداد باتری غلامی

آماده سازی و سرویس کولر خودرو

سرویس کولر ماشین

آشنایی با روش های سرویس کولر خودرو

 

معمولا همه متخصصان و تعمیرکاران کولر توصیه می‌کنند طی فصل زمستان نیز برای چند دقیقه کولر خودرو را مورد استفاده قرار بدهید. دلیل این کار نیز مخلوط کردن گاز با روغن مخصوص و جلوگیری از فاسد شدن آن عنوان می‌شود. با این کار واشرها، لوله‌ها و قطعات سیستم را روغن‌کاری خواهید کرد. حتی بد نیست بدانید رعایت این موضوع احتمال نشت گاز و به وجود آمدن خشکی در واشر‌ها را کاهش می‌دهد. البته این توصیه‌ای است که معمولا کمتر کسی به آن عمل می‌کند و در فصل سرما همه مالکان خودرو بیشتر بر بخاری تمرکز می‌کنند و کولر را تقریبا به باد فراموشی می‌سپارند. برای آشنایی با روش های سرویس کولر خودرو با ما همراه شوید.

 

روش صحیح روشن کردن کولر

روشن کردن کولر خودرو شاید به ظاهر ساده ترین کار ممکن برای هر راننده باشد. اما در واقعیت این چنین نیست و برای استفاده صحیح از کولر باید به نکاتی توجه کنیم.

  • قبل از روشن کردن سیستم تهویه چند دقیقه پنجره را پایین دهید تا هوا جریان داشته باشد سپس فن کولر را روشن کنید.
  • در زمان پایین بودن دور موتور کولر را روشن کنید و در ابتدا فن را روی دور تند قرار دهید.
  • در داخل تونل کولر را روی گردش داخلی و در پشت چراغ قرمز خاموش کنید.
  • در سربالایی ها کولر را خاموش و در سرپایینی ها روشن کنیم.
  • در بزرگ راه ها و اتوبان به جای پایین کشیدن پنجره ها کولر را روشن کنید.
  • هر ماه حداقل نیم ساعت از کولر خودرو استفاده کنید تا گاز آن رسوب نکند.

 

استفاده از کولر ماشین در روزهای گرم

عدم استفاده از کولر ماشین در چنین شرایطی خطر «گرما زدگی» را در پی دارد و به خصوص کودکان، سالخوردگان و آن‌ها که بنا به شغلشان ساعاتی طولانی را در خودرو به سر می‌برند، بیشتر در معرض چنین عارضه‌ای قرار دارند.

سرویس کولر خودروهمچنین گرمای شدید، خیلی زود راننده و دیگر سرنشینان خودرو را عصبی می‌کند. این مسئله ممکن است بر کیفیت رانندگی و احتمال بروز تصادف تاثیر منفی بگذارد.

گرمای شدید همچنین به بخش‌های داخلی خودرو مانند روکش داشبورد، یا وسایلی مانند تلفن همراه آسیب می‌رساند.
در برابر این شرایط دشوار و عوارض منفی آن، توجیه اصلی برای عدم استفاده از کولر خودرو، افزایش مصرف سوخت است.

شکی نیست که کولر خودرو هنگام کار کردن مانند هر بخش دیگری از خودرو مانند چراغ‌ها و سیستم رادیو پخش، مصرف سوخت را افزایش می‌دهد، اما در مورد میزان این افزایش گاهی مبالغه شده است؛ مثلا اگر شما در شرایط عادی، هفته‌ای یک بار باک بنزین خودرویتان را پر می‌کنید، استفاده از کولر شما را مجبور نمی‌کند که هر سه یا چهار روز یک بار این کار را انجام کنید.

از سوی دیگر، بهتر آن است که هنگام استفاده از کولر خودرو، آرام‌تر رانندگی کنید و فشار کمتری به خودرو وارد کنید، به جای اینکه در این روزهای گرم کولر را خاموش کنید و ماشین را تند برانید.

 

مراحل آماده‌سازی کولر ماشین
  1. بررسی وضعیت باد لاستیک‌ها
  2. استفاده از روغن و فیلتر جدید
  3. کنترل سیستم خنک‌کننده و رادیاتور
  4. تعویض فیلتر هوا
تاریخچه سیستم کولر

در سال ۱۹۳۹ ، این مخترعان آمریکایی بود که سیستم تهویه را برای خودرو ها در نظر گرفتند . سیستم های تهویه خودرو آمریکایی در خودروهای پکارد خیلی ابتدایی بودند و حتی ترموستات هم نداشتند اما در آن زمان سرچشمه نبوغ و پیشرفت سیستم تهویه مطبوع کنونی بود . البته قبل از استفاده در این شرکت خودروهای سفارشی دیگری نیز از سیستم تهویه خودرو برخوردار بوند اما پکارد به طور رسمی در تمام تولیدات خودرو از این سیستم استفاده کرد . در اوایل سال ۱۹۷۰ نیز طبق آمار حدود نصف خودروهای جهان از سیستم تعویه مطبوع برخوردار بودند . رشد بینظیر و استفاده لازم آن در خودروها باعث شد تا سازندگان خودرو به فکر پیشرفت این سیستم باشند.

جهت شارژ گار کولر خودرو، می توانید با همکاران ما با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

 

021-55363510

021-55363511

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.