لوگو امداد باتری غلامی

آلترناتور یا دینام و نقش آن در خودرو

آلترناتور یا دینام خودرو و نقش آن

عملکرد آلترناتور یا دینام خودرو

 

درک نقش و وظیفه هر کدام از قطعات و بخش های مختلف خودرو کمک می کند تا بدانید که ماشین خود را چگونه عیب یابی کنید. به گونه ای که بتوانید با مکانیک خود در مورد آنچه که مشاهده می کنید راحت تر ارتباط برقرار کنید. این مقاله به بررسی یکی از مهمترین قطعات خودرو به نام آلترناتور یا دینام خودرو می پردازد.

دانستن اطلاعات بیشتر در مورد آلترناتور ماشین و نحوه عملکرد آن، به شما کمک می کند تا ماشین تان و چگونگی مراقبت از آن و نحوه شناسایی هر گونه مشکلی که ممکن است در اثر خرابی آلترناتور ایجاد شود را بهتر درک کنید.

آلترناتور جزء مهمی از سیستم برق ماشین شما است. اما مهم است که به این نکته توجه داشته باشیم که باتری غالباً از آلترناتورها خیلی بیشتر خراب می شوند.

 

شارژ کردن مجدد باتری

اصلی ترین ماموریت و وظیفه یک آلترناتور تولید برق برای شارژ مجدد باتری ماشین است. یک باطری ماشین به تنهایی، دارای قدرت و ظرفیت لازم برای استارت زدن و به حرکت درآوردن یک ماشین برای مدت طولانی نیست.

بدون یک آلترناتور، شارژ یک باتری نو، بسته به نوع زمین و همچنین این که آیا شما از سایر کارهای تخلیه برق مانند چراغ های جلو یا رادیو استفاده می کنید یا خیر، حداکثر بین 20 تا 30 دقیقه دوام می آورد. آلترناتور در هنگام استفاده از خودرو، باتری را مجدداً شارژ می کند.

 

تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی

دینام یا آلترناتور ماشین و وظایف آنبنزین از مخزن گاز به پیستون ها در شفت میل لنگ گرفته می شود، جایی که احتراق اتفاق می افتد.

شفت میل لنگ مواد منفجره را از احتراق به یک کمربند مارپیچ منتقل می کند که به آلترناتیو متصل است.

همانطور که چرخ دنده متناوب چرخش می کند، با تولید یک آهنربا و کویل سیم مسی ساخته می شود.

که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

داشتن یک چرخ دنده مکانیکی، تنش کمربندهای متناوب شما باعث می شود که آلترناتور در یک سطح کارایی بالا نگه داشته شود.

 

تامین برق مورد نیاز اجزای الکتریکی ماشین

تقریباً تمام بخش های سیستم الکتریکی، توسط آلترناتور تغذیه می شوند. اگر چه ممکن است گاهی مقدار کمی الکتریسیته به طور مستقیم از باتری گرفته شود.

اجزای الکتریکی ماشین شما شامل فن های خنک کننده موتور، اجزای سیستم تزریق سوخت، سیلندر احتراق، رادیو، فرمان EPS، پاور ویندوز، چراغ های جلو و برف پاک کن ها. اگر مشکوک هستید که آلترناتور شما به درستی کار نمی کند. استفاده از کمترین مقدار ممکن برق تا زمانی که آلترناتور شما تعمیر شود، به شما کمک می کند.

021-55363510

021-55363511

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.