لوگو امداد باتری غلامی

باتری ژله ای و کاربردهای آن

آشنایی با مشخصات و ویژگی های باطری های ژله ای

باتری های ژله ای بدون مراقبت

 

در مورد باطری های ژله ای بیشتر بدانیم

بسیاری از افراد تصور می کنند باتری سیلد (باتری های بدون نیاز به نگهداری و مراقبت ) همان باتری های ژله ای هستند در حالی این تصور اشتباه است. باتری های ژله ای بدون مراقبت در خودروهای معمولی و سواری به کار برده نمی شوند. این نوع باتری ها دارای صفحات کمتر و با ضخامت بیشتری هستند. دارای جریان تست دشارژ در هوای سرد نمی باشند. قدرت استارت زنی آنها حدود 35 تا 40 درصد کمتر از باتری های معمولی است. یعنی قدرت استارت زنی بسیار پایینی دارند. به همین جهت برای خودروهای سواری مناسب نیستند.

 

محتویات باتری ژله ای

به دلیل دارا بودن آنتیموان با محلول الکترولیت مقاومت مناسبی در برابر بارهای سیکلی دارند. تاثیرات منفی این پدیده قابل چشم پوشی است.

آشنایی با مشخصات و ویژگی های باطری های ژله ایدر این نوع باتری ها اسید محلول در ژل مانند چند جزءی نگهداری می شود. نوعی واکنش شیمیایی از تولید گاز جلوگیری کرده و در نتیجه باعث کاهش مصرف آب می شود.

درپوش های باتری دارای شیر اطمینان بوده بطوریکه فشار به وجود آمده بیش از حد را آزاد می کند. میزان دشارژ خود به خودی باتری های دارای الکترولیت ژلی 03% درماه و در درجه حرارت 20 درجه سانتی گراد است. به همین دلیل این باتری ها بدون نیاز به نگهداری هستند.

وجود صفحات کوتاه و ضخیم و الکترولیت ژلی باعث به وجود آمدن مقاومت زیادی در برابر بارهای سیکلی می گردد. به منظور فراهم آوردن ظرفیت قدرتی بالا، از لایه های فایبرگلاس نیز استفاده می شود. در نتیجه باعث تکمیل شدن 500 تا 700 سیکل در هنگام دشارژ شدن 60 درصدی باتری خواهد شد.

 

صفحات باتری های ژله ای

از آنجایی که صفحات این نوع باتری به طور کامل و محکم در محلول الکترولیت ژلی قرار گرفته اند. همچنین لایه های فایبرگلاس نیز تقویت بیشتری را بوجود می آورند، باتری دارای مقاومت فوق العاده ای در برابر ارتعاش است. این نوع باتری همچنین دارای عایق بندی مناسب و محکم و 100%  Spill Proof است. به طوری که با واژگون کردن کامل آن به هیچ وجه نشتی بوجود نمی آید.

در باتری های ژله ای، اسید محلول در ژل نگهداری می شود و نوعی واکنش شیمیایی از تولید گاز جلوگیری کرده و در نتیجه سبب کاهش مصرف آب می شود. درپوش باتری دارای یک شیر اطمینانی است که فشار بوجود آمده بیش از حد را آزاد می کند. باتری های دارای الکترولیت ژلی به سبب ویژگی هایی که دارند، تقریبا نیاز به نگهداری ندارند و همچنین به دلیل داشتن الکترولیت ژلی و داشتن صفحات محکم و بهره بردن از لایه های فایبرگلاس، از مقاومت بالایی در برابر حالت های ارتعاشی برخوردار هستند. بطوریکه با واژگون کردن این دسته از باتری ها، هیچ گونه نشتی ای بوجود نمی آید.

 

باتری ژله ای

کاربرد باطری ژله ای

از این باتری ها در شرایط سیکلی حاد متغیر استفاده می شود و در برخی موارد نیز در باتری های راه  انداز سایر سیستم ها استفاده می گردد. به طور مثال می توان از جرثقیل های بالابرنده نام برد که باتری های آنها نیازمند قدرت استار زنی بالا نیست.

از این نوع باتری ها همچنین جهت انتقال انرژی به واحدهای راه انداز کوچک ( به طور مثال ماشین هایی نظیر جاروبرقی و صندلی برقی معلولین) تامین انرژی جهت راه اندازی و نصب سیگنال ها، روشنایی ساختمان سازی، قایق ها و سایر تجهیزات فرعی استفاده می شود.

از دیگر موارد استفاده از این دسته از باتری ها هم می توان به استفاده از آنها در جرثقیل های بالابرنده، صنایع قایق سازی، روشن سازی ساختمان ها، جاروبرقی ها، ویلچرهای برقی برای معلولین و غیره اشاره کرد.

 

021-55484301

 

021-55484302

 

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. آموزش آشپزی گفت:

    ممنون عالی بود

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.