لوگو امداد باتری غلامی

انبار باطری ماشین

آشنایی با روش ها و چگونگی و محل انبار کردن انواع باطری خودروها

انبار کردن باطری خودرو و روش های انجام کار

 

استفاده از قفسه های غلتک دار (Roiler Racks) بهترین شیوه انبار کردن باطری خودرو است. همچنین مطلوب ترین روش گردش موجودی باتری اتومبیل در انبار می باشد. باید در قسمت های جلو و عقب قفسه های مزبور علامت هایی نصب گردد تا همواره یک نوع خاص از باتری در همان قفسه مربوطه قرار داده شود. همواره پس از آنکه باطری های مربوطه به محموله های جدید در قفسه های مربوط قرار داده می شوند، بایستی بر طبق سیستم فایفو (Fifo) قدیمی ترین باتری آن قفسه، همیشه در جلو و اولین ردیف آن قفسه قرار گرفته باشد.

 

نحوه قفسه بندی انبار باطری

چنانچه قفسه های غلتک دار در دسترس نباشند، می توان از قفسه های چوبی استفاده کرد. اگر بتوان قفسه ها را از جلو و عقب مورد استفاده قرار داد، گردش موجودی انبار به راحتی قابل حصول خواهد بود. اما در غیر این صورت، گردش موجودی سخت و دشوار می شود. در چنین وضعیتی باید باتری های قدیمی را از قفسه خارج کرد و باتری های جدید را در عقب قفسه ها قرار داد. سعی کنید باتری هایی را که از یک نوع هستند، با تقریبا همان کدها و علایم زمانی (نشان دهنده تاریخ انبار شدن باتری ها) مربوطه، در یک قفسه جداگانه انبار نمایید.

 

انبار کردن موقت باطری ماشین

هیچگاه انواع باتری ها را با هم در یک قفسه قرار ندهید.

چگونگی انبار کردن انواع باطری خودروها باتری ها را هرگز نباید بر روی هم قرار داد. برای انبار کردن موقت باتری می توان از قفسه های ساده چوبی که از تخته های صاف و مسطح ساخته می شوند، استفاده نمود. باتری های جدید را قبل از آنکه در انبار قرار داده شوند، مورد بررسی و کنترل قرار دهید.

اطمینان کسب نمایید که کاملا شارژ شده اند. الکترولیت در تمامی خانه های باتری ها را در سطح استانداردی که شاخص مربوطه نشان می دهد قرار دهید. چنانچه باتری ها فاقد شاخص و نمایشگر سطح استاندارد الکترولیت هستند، سطح الکترولیت بایستی تقریبا نیم اینچ (معادل 13 میلی متر بالاتر از بخش فوقانی و راس سپراتورها باشد.

 

میزان الکترولیت باتری های سرد

سطح الکترولیت در باتری های خیلی سرد، پایین تر از حد معمول و نرمال خواهد بود. سطوح الکترولیت اینگونه باتری ها بایستی دمای آنها به حد معمول و نرمال برسد و بتدریج گرم شوند. اگر باتری ها دشارژ (تخلیه الکتریکی) شده باشند و دمای پایین تر از 20 درجه فارنهایت (معادل 7- درجه سانتی گراد) انبار گردند، این احتمال وجود دارد که الکترولیت اینگونه باتری ها منجمد شود. برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از انجماد الکترولیت، از انبارکردن باتری ها در دمای پایین خودداری نمایید.

 

خطر انجماد باتری اتومبیل

یک باتری که در شرایط سه چهارم شارژ قرار دارد، در معرض خطر انجماد قرار نخواهد گرفت. در نتیجه باتری ها همواره باید حداقل در وضعیت سه چهارم شارژ قرار داشته باشند. این قاعده می بایست حتماً در فصول زمستان رعایت گردد. هر سی روز یکبار وضعیت شارژ باتری باید مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.