لوگو امداد باتری غلامی

راهنمای چراغ های هشدار پشت آمپر خودرو

چراغ های هشدار دهنده پشت آمپر خودرو

چراغ های هشدار دهنده پشت آمپر خودرو چه مفهومی دارند

 

چراغ های هشدار دهنده پشت آمپر از نظر رنگ نور به چند گروه تقسیم می شوند و هرگروه معنی خاص خود را دارد. رنگ قرمز یعنی خودرو دچار مشکل جدی شده و احتیاط یا توقف الزامی است.

راهنمای چراغ های هشدار پشت آمپر حودرورنگ زرد یا نارنجی یعنی هر چه زودتر به تعمیرگاه یا نمایندگی مجاز مراجعه کنید و رنگ سبز و آبی به راننده آگاهی می دهد که سیستم در حال کار کردن است. در این بین خودروهایی که از تجهیزات مدرن و پیشترفته تری برخوردارند ممکن است با علائم بیشتری به راننده آگاهی دهند.

 

چراغ عیب یاب موتور (CHECK)

روشن شدن این چراغ به معنای نقص در سیستم مدیریت موتور ، سنسورها و عملگرها است. با روشن شدن این چراغ ، واحد کنترل موتور به راننده هشدار می دهد که در سیستم نقص فنی به وجود آمده است و راننده باید سریعا جهت رفع عیب به عاملیت مراجعه کند. نقص فنی که باعث روشن شدن این چراغ می شود عبارت است از:

– اطلاعات غلط از کلیه سنسورها که باعث ایجاد نا هماهنگی در سیستم می شود.

– وقتی عملگرها دستورات واحد کنترل را به درستی انجام ندهند. برای مثال وقتی انژکتور ها عمل پاشش را به خوبی انجام ندهند از طرف واحد کنترل قابل فهم است و چراغ چک را روشن می کند.

 

چراغ اخطار مرکزی (STOP)

rtfgvbhnjhgffکارشناسان فنی معتقدند هنگامی که موتور روشن است، در صورت چشمک زدن این چراغ، توقف الزامی است، چرا که این چراغ با چراغ های روغن موتور، سیستم خنک کننده، ترمز دستی، پایین بودن سطح روغن ترمز و اشکال در سیستم الکتریکی ترمز مرتبط است.
گاهی اوقات نیز روشن شدن این چراغ به این معنا است که موتور بیش از حد داغ شده که در این صورت باید خودرو را به کنار جاده بکشید و کمک بخواهید یا ممکن است تسمه پاره شده باشد که باید قبل از استارت تعویض شود.

چراغ روغن

روشن شدن این چراغ با علامت یک روغن دان مشخص می شود. این در حالی است که این چراغ با چراغ خطر مرکزی در ارتباط است و به محض روشن شدن باید خودرو را متوقف کرد.
این اخطار بیانگر کافی نبودن فشار روغن یا دمای بیش از حد بالای روغن است. باید ابتدا سطح روغن را بررسی کنید، چرا که ناکافی بودن سطح روغن خسارت جدی به موتور وارد می کند.

چراغ ترمز

هنگامی که ترمز دستی را می کشید این چراغ روشن می ماند، اما روشن ماندن آن پس از خواباندن ترمز دستی ممکن است به علت کم کردن روغن ترمز باشد. این نکته را باید مد نظر داشته باشید که اگر روشن شدن این چراغ با مفهوم انواع چراغ هشدار پشت آمپر ماشینروشن شدن چراغ اخطار مرکزی همراه باشد، توقف الزامی است.

چراغ اخطار ABS

چراغ اخطار ABS با هر بار باز شدن سوئیچ، این چراغ به مدت چند ثانیه روشن می ماند، اما اگر چراغ همواره روشن بماند یا در سرعت بیش از ۱۲ کیلومتر روشن شود، نشانگر اشکال در سیستم ای بی اس است.

 

چراغ اخطار شارژ باطری

روشن شدن چراغ هشدار باطری ماشین این چراغ به شما هشدار می دهد که در سیستم برقی خودرو شما اشکالی به وجود آمده است. این چراغ همچنین نشانگر آن است که دینام خودرو خراب شده و پارگی یا شل شدن تسمه دینام را یادآوری می کند.

 

چراغ کمربند ایمنی

بعد از بازشدن سوئیچ این چراغ زمانی روشن می شود که راننده کمربند را نبسته باشد. بالاتر از سرعت ۲۰ کیلومتر چراغ اخطار به مدت دو دقیقه چشمک می زند. این چراغ تا زمانی که راننده کمربندش را نبندد روشن می ماند.

 

چراغ اخطار بنزین

اولین باری که این چراغ روشن می شود حداقل تا ۵۰ کیلومتر بنزین خواهید داشت اما به طور کلی این چراغ وقتی روشن می ماند که سطح سوخت خیلی پایین باشد (معمولاً در حدود ۵ لیتر).

 

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. بختیاری گفت:

    در زمانی که حرکت میکنم بعداز۱۰ الا۱۵ دقیقه درحرکت که میستم تمام چراغهای هشتار دهنده شروع به چشمک زدن میکنه
    یا در حرکت پارو از رو روی پدال گاز
    بر میدارم این عمل تکرار میشه
    از راهنمایی شما متشکرم

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.