لوگو امداد باتری غلامی

روش باز کردن سرباطری از محل اتصال

قطع اتصال باطری خودرو

نحوه قطع اتصال سرباطری خودرو

 

باتری ماشین یک باطری قابل شارژ است که برق مورد نیاز ماشین را فراهم می کند. اگر لازم است برای انجام تعمیرات، نسبت به قطع اتصال باطری خودرو خودتان اقدام کنید. این مقاله به شما کمک می کند تا با نکات لازم و نحوه انجام این کار آشنا شوید.

قطع اتصال باطری خودرو و وسایل و ابزارهای مورد نیاز :

آموزش مراحل قطع اتصال باتری ماشین
– ست آچار
– سوکت
– ابزار بلند کننده طول آچار
– عینک محافظ
– دستکش کار عایق بندی شده
– مسواک کهنه
– ظرف کوچک
– جوش شیرین
– آب
– بند برای بستن کابل ها


مراحل قطع اتصال باتری خودرو

– قبل از این که باتری را جدا کنید نکات ایمنی لازم را رعایت کنید.
باتری ماشین علاوه بر داشتن برقی که می تواند کشنده باشد حاوی یکسری مواد اسیدی است که می توانند گازهای قابل اشتعال ایجاد کنند. بنابراین قبل از جداکردن و برداشتن باتری ماشین این مراحل را انجام دهید.
– ماشین را خاموش کنید.
– برای محافظت از چشم ها و دستهایتان دستکش پوشیده و عینک ایمنی به چشم بزنید.
– قبل از شروع کار همه جواهرات تان بخصوص حلقه و گردنبند را در آورید.

پیدا کردن قطب منفی بالای باتری ماشین

مراحل قطع اتصال باطري ماشینمعمولا این قطب یک پوشش سیاه رنگ دارد یا ممکن است بجای آن روی خود باتری کنار رابط، علامت منفی باشد. قطب مثبت هم معمولا روکشی قرمز دارد یا کنار رابط این قطب روی خود باتری علامت بعلاوه دیده می شود.

یافتن اندازه سوکتی برای باز کردن پیچ قطب منفی

– در هنگام قطع اتصال باتری همیشه باید اول روی قطب منفی و بعد روی قطب مثبت کار کنید.
– یک سوکت از جعبه ابزار برداشته و نزدیک قطب منفی باتری برده و بصورت تقریبی و چشمی اندازه سوکت لازم برای باز کردن پیچ را مشخص کنید.
– سوکت انتخابی را روی آچار بگذارید. ممکن است برای رسیدن آچار به پیچ نیاز به استفاده از ابزار مخصوص برای بلند کردن طول آچار باشد.
– آچار را روی سرپیچ قطب منفی گذاشته و عکس جهت حرکت عقربه های ساعت (به خاطر بسپارید: حرکت به سمت راست پیچ را محکم تر و چرخاندن به چپ آن را شل تر می کند) بچرخانید. برای باز کردن پیچ نیاز به چرخش کمی است.
– پس از باز کردن پیچِ قطب منفی، سیم منفی را از باتری بکشید. سیم را جایی قرار دهید که حین انجام کار با باتری تماس پیدا نکند.
– اگر کابل محکم به باتری وصل شده نیاز به یک ابزار خاص برای جدا کردن کابل از قطب منفی باتری است. می توانید این ابزار را از مکانیکی یا فروشنده های لوازم جانبی تهیه کنید.

همین کار را برای جدا کردن قطب مثبت انجام دهید

پس از جدا کردن کابل از قطب مثبت کاملا مراقب باشید که این کابل با هیچ یک از قطعات فلزی ماشین تماس پیدا نکند زیرا در این سیستم مقداری جریان برق وجود دارد که در صورت تماس آن با یک سطح فلزی به مدارات داخل ماشین آسیب می رساند.

021-55363510

021-55363511

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.