لوگو امداد باتری غلامی

نحوه بستن سینی زیر باتری ماشین

طریقه نصب سینی زیر باتری خودرو پراید و 206

چگونگی نصب سینی زیر باتری خودرو

 

وجود باتری ماشین برای کار کردن آن ضروری است اما خود باتری می تواند به دلیل ایجاد خوردگی زیر کاپوت کم کم باعث ایجاد مشکل در ماشین شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا مراحل نصب سینی زیر باتری خودرو را با هم مرور کنیم.

خوردگی دشمن شماره یک باتری ماشین

بیشتر باتری ها از صفحات سربی تشکیل شده اند که داخل اسید غوطه ور هستند. با این که این ترکیب برای ذخیره برق بسیار مناسب است اما می تواند باعث خرابی فلزات شود. باتری های لید اسیدی در حین عمل شارژ و دشارژ گاز هیدروژن تولید می کنند. هیدروژن با هوا ترکیب شده و محیطی را ایجاد می کند که برای فلزات نامناسب است و باعث افزایش خوردگی می شود. وجود رطوبت و نمک می تواند باعث سریع تر شدن این فرایند شود.

بعلاوه وجود نشتی در باتری می تواند این مشکل را تشدید کند زیرا اسید باتری بشدت خورنده است. در نهایت این خوردگی روی فلزات اطراف و بخصوص زیر باتری تاثیر خواهد گذاشت. در ماشین های قدیمی تر، میزان خوردگی بیشتر می شود. اگر زود جلوی این خوردگی گرفته نشود ممکن است از سینی باتری راهی به سمت رادیاتور یا حتی خود شاسی ماشین باز کند.

 

علایم خوردگی باطری خودرو :

علایم خوردگی عبارتند از پاک شدن رنگ، تشکیل پودر سفید، پوسته پوسته شدن و زنگ زدگی. اولین علایم نشت باتری در قطب های آن مشخص می شود. اکثر افراد با خوردگی روی قطب های باتری مواجه شده اند که شبیه به خوردگی ساختاری است اما تاثیر خود را زودتر نشان می دهد. باتری که شارژرش کم شده باشد در قطب منفی و باتری که که بیش از حد شارژ شده باشد در قطب مثبت خوردگی پیدا می کند.

 

تعمیر سینی باطری :

وقتی که آسیب ایجاد شد فقط یک گزینه دارید یعنی جایگزینی. اگر زود متوجه این آسیب شوید، ممکن است آسیب فقط به سینی باتری محدود باشد. سینی های مدل NAPA Solutions 7304008 یا Dorman 111750 برای بیشتر ماشین ها مناسب است مگر این که مدل ماشین خاص باشد. این مدل سینی ها را می توان در محل مورد نظر قرار داد و برای باتری هایی با ابعاد مختلف مناسب است. سینی هایی که پوشش پودری شکل داشته باشند از مدل هایی که رنگ سینی زیر باتری ماشینمعمولی دارند ماندگاری بیشتری دارند.

 

 

انتخاب سینی برای باتری خودرو

سینی باتری NAPA انتخاب خیلی خوبی است و پوشش پودری باعث افزایش ماندگاری آن می شود. نصب سینی باتری تقریبا در اکثر موارد ساده است.

اول باید سینی قدیمی را بر دارید. وجود زنگ زدگی و خوردگی ممکن است باعث سختی کار شود بنابراین بهتر است یک ساعت قبل از شروع کار پیچ ها را آغشته به اسپری روان کننده کنید.

گاهی اوقات پیچ ها آنقدر خورده شده اند که لازم به بریدن آنهاست و برای این کار نیاز به دستورالعمل ها و روش های خاصی است. اولدزموبیل 442 ساخت 1971 که اصلا سینی باتری ندارد. ما خودمان سه پیچ در سمت داخلی گلگیر انتخاب کردیم تا سینی را محکم کنیم. بعد از برداشتن سینی، باید میزان خرابی را ارزیابی کنید. لازم است هر گونه زنگ زدگی و پوسته ریزی پاک شده و تعمیر شود.

این زنگ زدگی ها را با یک برس سیمی پاک کرده و سپس روی آن خنثی کننده‌ی زنگ زدگی اسپری کرده و بعد با یک رنگ با کیفیت رنگ آمیزی کنید. مراقب باشید محیط افراد را اسپری نکنید. اگر آسیب ها جدی و به سایر قسمت ها رسیده لازم است آن ها نیز به درستی ترمیم شوند. نصب سینی نیاز به پیدا کردن حداقل دو جای پیچ برای محکم کردن سینی دارد. سینی های NAPA چند حفره برای نصب پیچ دارند. بهتر است از عرض سینی را پیچ کنید که البته ممکن است امکان این کار وجود نداشته باشد.

 

برای محکم کردن باتری چه کاری باید کرد؟

برای محکم کردن باتری از یک کیت نگهدارنده استفاده کردیم. چون بسیار مهم است که باتری بخوبی محکم شده باشد. در غیر این صورت با حرکت و ضربه به باتری آسیب رسیده و ممکن است منجر به آتش سوزی شود. پیچ های J-bolt (جی بولت) کمی بلند هستند بنابراین اندازه گرفته و برش شان زدیم. برای این کار می توانید از اره برقی یا اره آهن بری استفاده کنید. البته بهتر است از قبل اندازه پیچ مناسب را مشخص کنید.

پیچ های J-bolt بیش از حد بلند هستند بنابراین لازم است برش خورده و کوتاه شوند. ما یک نگهدارنده هم روی پیچ و مهره ها نصب کردیم و محل نصب wing nut (پیچ و مهره جاانگشتی دار) را مشخص کردیم . باتری Optima در سینی نصب شد و بعد پیچ ها بسته و محکم شدند. همانطور که می بینید در نهایت J-bolt با wing nut محکم شده است. در این صورت باتری کاملا با پیچ و مهره محکم شده تا از حرکت و آسیب به آن پیشگیری شود.

در این مطلب مراحل نصب سینی زیر باتری خودرو را با هم مرور کردیم و همانطور که مشاهده کردید این کار پیچیدگی خاصی ندارد. مدل استفاده شده در این مطلب نسبتا ساده بود که ممکن است در برخی خودروها این طور نباشد و دسترسی به محل باتری کمی سخت باشد. بنابراین در چنین مواردی بهتر است از مکانیک کمک بگیرید.

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.