لوگو امداد باتری غلامی

چگونه دینام سبب تخلیه شارژ باطری خودرو می شود؟

دینام و تخلیه شارژ باطری خودرو

آشنایی با علل تخلیه شارژ باتری خودرو

 

چگونه دینام سبب تخلیه شارژ باطری خودرو می شود؟با این که دینام خودرو قطعه ای است که نیروی موتور را به الکتریسته‌ای تبدیل می کند که برای شارژ باتری ماشین لازم است. اما گاهی اوقات خود دینام، ممکن است باعث تخلیه شارژ باتری شده و مشکل آفرین شود. در این مقاله به عوامل و علل تخلیه شارژ باتری خودرو  پرداخته شده است.

 

کافی نبودن ولتاژ دینام

چنانچه دینام برق کافی تولید نکند می تواند سبب خراب شدن باتری شود. بر اساس مقاله ای که در وب سایت Prestolite electric منتشر شده. اگر دینام در حالت غیر فعال برقی کمتر از 8.13 ولت تولید کند قادر به تولید جریان کافی برای شارژ باتری نیست و باید تعویض شود.

 

مشکلات دیود

وجود مشکلات در دیود دینام نیز می تواند باعث تخلیه مکرر شارژ باتری شود. دیود باید اجازه جریان یافتن برق فقط در یک جهت را بدهد. اما دیودی که مدار شارژ را حتی وقتی موتور ماشین روشن نیست باز نگه دارد باعث تخلیه باتری می شود. که معمولا این مشکل شب ها اتفاق می افتد.

 

مشکل سیم کشی

دینام سبب تخلیه شارژ باتری ماشین می شودحتی در صورت سالم بودن دینام، وجود مشکل در سیم کشی بین دینام و باتری باعث تخلیه شارژ باتری می شود. قطع شدن سیم اتصال زمین پشت دینام، شل شدن کابل باتری، کثیف بودن یا قطعی داشتن کابل ها همه می توانند مانع رسیدن برق به باتری شوند.

 

خدمات امداد باطری ایرانیان

امداد باتری ایران، ارائه دهنده انواع خدمات مکانیک خودرو از جمله آپارات لاستیک، تعویض روغن ماشین و موتور، تعمیرات موتور و ماشین و نیز فروش انواع تایر خودرو در سایزهای مختلف، بالانس خودرو، عیب یابی خودرو با دستگاه دیاگ اتوماتیک، تنظیم موتور دیاگ، شارژ گاز کولر، تعمیرات مکانیکی انواع خودروهای ایرانی و خارجی، خدمات عیب یابی سیستم برق خودرو و سیم کشی کامل خودرو می باشد.

این شرکت همچنین نماینده رسمی فروش باطری خودرو شرکت ها باطری سازی از جمله سپاهان باطری، صبا باتری و نیرو گستران خراسان (باطری ولتا) می باشد. جهت استفاده از هریک از خدمات فوق می توانید با یکبار امتحان مشتری این فروشگاه شوید. چنانچه نیاز به راهنمایی کارشناسان این مرکز دارید، با شماره های زیر با همکاران ما ارتباط برقرار نمایید.

 

021-55363510

021-55363511

تلفن همراه: 09121500560

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.