لوگو امداد باتری غلامی

اطلاعاتی مفید درمورد جعبه باطری ماشین

جعبه باطری خودرو

جعبه باتری خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

 

همه ما تا به حال جعبه باتری خودرو را دیده ایم. اما شاید اطلاعات دقیقی از این جعبه نداریم. جعبه باتری از جنس لاستیک یا پلاستیک مصنوعی بسیار قوی ساخته می شود.

 

جنس جعبه باتری ماشینجعبه باتری خودرو و ویژگی های آن

جنس جعبه باتری ماشین از پلاستیک مصنوعی فشرده می باشد. و باید در مقابل گرمای موتور و حرارت ناشی از فعل و انفعالات شیمیایی و خورندگی الکترولیت، ضربه و ارتعاش ناشی از حرکت خودرو مقاوم بوده و عایق خوب و مناسبی برای جلوگیری از عبور جریان باشد.

جعبه باتری 6 ولت دارای سه خانه و باتری 12 ولت دارای 6 خانه می باشد که این خانه ها نباید به همراه داشته باشند. دلیل مهمی وجود دارد که این جعبه ها را از جنس مستحکم و مقاومی می سازند. این جعبه باید در برابر حرات تولید شده از فعل و اتفعالات شیمیایی بسیار مقاوم باشد. همچنین بسیار اهمیت دارد که این جعبه علاوه بر این که در برابر ضربه و فشار باید مقاومت بالایی را از خود نشان دهد، در برابر عبور جریان برق نیز باید عایق و بسیار خوبی باشد.

 

شکل ظاهری جعبه باطری خودرو

جعبه باتری ماشین

جعبه باتری را به شکل خانه خانه یا مشبک می سازند.

در کف هر خانه حوضچه هایی تعبیه شده است که برای ته نشین شدن ذراتی که از صفحات باتری جدا می شوند. همچنین جلوگیری از اتصالات صفحات با یکدیگر بر عهده این خانه ها می باشد. اگر این خانه ها در جعبه باتری خودرو وجود نداشته باشد.

هنگام بالا آمدن لجن و یا رسوبات در باتری، موجب می شود تا اتصال صفحات در باتری کم شده که در نتیجه کم شدن قدرت باتری خودرو را به همراه  دارد.

این خانه ها کاملا از یکدیگر جدا می باشند. میزان برق تولیدی هر خانه نیز 2.2 ولت می باشد. اگر تعدادی صفحات مثبت و منفی داخل خانه باتری قرار دهیم و سپس درون باتری یک الکترولیت مانند اسید سولفوریک بریزیم، توسط ولت متر می توان ولتاژ برق را حساب کرد که برابر با 2.2 ولت می باشد. حال با یک محاسبه سرانگشتی می توان دریافت که برای یک باتری شش ولتی به سه خانه نیازمند هستیم. درب جعبه باتری خودرو بسیار اهمیت دارد که این خانه ها با یکدیگر در ارتباط نباشند.

 

021-55363510

 

021-55363511

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.