لوگو امداد باتری غلامی

عدم استفاده طولانی مدت از باتری ماشین و عواقب آن

عدم استفاده طولانی از باتری خودرو

عدم استفاده طولانی از باتری خودرو

 

بسیاری از صاحبان خودرو باید اتومبیل خود را برای مدت طولانی پارک کنند. زیرا موقعیت هایی وجود دارد که نیازی به استفاده از آن ندارند. همانطور که می دانید باتری خودرو باید به طور مداوم شارژ شود که اینکار را از طریق ژنراتور انجام می دهد و عدم استفاده طولانی از باتری خودرو باعث خرابی آن می شود.

در زمانی که رانندگی می کنید خصوصا زمانی که بدون توقف مسافت های طولانی را می پیمایید، باتری خودرو توسط ژنراتور شارژ می شود. اگر از وسیله نقلیه خود برای مدت طولانی استفاده نکنید، باتری ماشین شارژ خود را از دست می دهد.

بیایید در رابطه با زمان لازم جهت از بین رفتن شارژ باتری که اصطلاحا به آن مرگ باتری نیز می گویند صحبت کنیم. اگر ماشین شما برای مدت طولانی خاموش باشد پس از گذشت چند وقت مرگ باتری اتفاق می افتد.

در این مقاله علاوه بر بررسی زمان رخ دادن مرگ باتری به راه های جلوگیری از آن و اقدامات لازم در زمان پارک طولانی مدت اتومبیل صحبت می کنیم.

 

باتری خودرو خوابیده چه مدت عمر می کند ؟

عدم استفاده طولانی از باتری خودرو

یک باتری جدید با شارژ خوب می تواند در طول دو هفته بدون شارژ از ژنراتور باقی مانده و میزان بالایی از شارژ را حفظ کند.

این باتری در شرایط مشابه در مدت 2 تا 3 ماه به طور کامل تخلیه می شود.

اگر وسیله نقلیه خود را با یک باتری کاملا شارژ شده پارک کرده و از ماشین برای 2,5 ماه استفاده نکنید، احتمالا قادر به استارت زدن نمی باشید. باید باتری ماشین را مجددا شارژ کنید.

 

استفاده از لوازم برقی خودرو

باتری اتومبیل بسته به تعداد دستگاه هایی که نیاز به انرژی دارند می تواند شارژ خود را حفظ کند.

دستگاه هایی مانند، سیستم تهویه مطبوع، فعال بودن چراغ جلو، سیستم زنگ خطر خودرو است. که در زمان پارک نیز در حال فعالیت می باشند.

هر چقدر زمان استفاده شما از باطری اتومبیل طولانی تر باشد، شارژ را سریع تر از دست می دهد.

برخی از صاحبان خودرو از این امر که باید باتری های خود را مجددا شارژ کنند شکایت دارند. چنانچه باطری ماشین نصب شده بر روی وسیله نقلیه شما نمی تواند انرژی کافی برای استارت موتور را فراهم کند، باید به خرید باتری جدید بیاندیشید.

 

اگر نیاز به پارک ماشین خود برای مدت طولانی را دارید، باید چه اقداماتی انجام دهید؟

اگر باطری وسیله نقلیه شما تقریبا جدید است، می توانید ماشین خود را به مدت دو هفته پارک کنید. با این حال، لازم است از قبل مطمئن شوید که تمام دستگاه های مصرف کننده انرژی خاموش باشند.

چنانچه نیاز به پارک طولانی مدت ماشین خود را دارید، بهتر است باتری ماشین را جدا کنید. از آنجا که باتری در محیط گرم شارژ را بیش تر نگه می دارد می توانید آن را در زمان سرما به منزل خود ببرید.

باتری را در نزدیکی رادیاتور یا وسایل گرمایشی قرار ندهید. بهتر است باتری اتومبیل خود را در اتاقی با دمای معادل 25 درجه سانتیگراد ( F77) نگه دارید.

 

 

دیدگاه شما

8 دیدگاه

  1. محمدرضا سابقی گفت:

    متشکرم

  2. عیسی گفت:

    سلام من باتری ۷۴ امپر گرفته بودم واسه سیستمم که تو صندوق عقب بود الان دو ماهه بدون استفاده مونده تو انباری تا ماشین بگیرم میخواستم ببینم چیکار کنم که خراب نشه ایا شارژ کنم دوباره بمونه انباری یا چی؟

    • emdadadmin گفت:

      در صورتیکه باتری جایی انبار شده و از آن استفاده نشده باشد ممکن است قدرت و توانش را از دست بدهد. وقتی باتری‌ها به صورت دشارژ یا برای بیشتر از ۶ ماه انبار شوند، سولفات سرب صفحات را سخت و چگال می ‌کند و توانایی شارژ شدن باتری کاهش می‌ یابد و یا به طور کلی از بین می‌رود و مواد فعال صفحات، دیگر قابلیت تحمل جریان دشارژ را ندارند و باتری از کار خواهد افتاد.

  3. سامان گفت:

    سلام، من ی باتری میخام بخرم که تاریخ تولیدش واسه سال 2019 هست و حدود یکسال از تولیدش گذشته ولی هنوز استفاده نشده آیا از عمر مفیدش کم شده یا نه ؟؟؟

    • emdadadmin گفت:

      سلام و عرض ادب

      ازلحاظ علمی و فنی، از زمانی که الکترولیت بین پلیت های باتری قرار گیرد، عملا عمر مفید باتری خودرو شروع می شود. تاریخ تولید باتری اهمیت زیادی دارد و خرید باتری که از تاریخ تولید آن یبش از یکسال گذشته باشد اشتباه است.

      بطور کلی برای باتری ایرانی حداکثر 3 ماه و برای باتری خارجی حداکثر 12 ماه از تاریخ تولیدش گذشته باشد، مشکلی ندارد و خرید مطمئنی خواهید داشت.

    • حسین گفت:

      و امروز ما داریم تو سال ۲۰۲۴میریم دنیا چقد کوچیکه

  4. حسن میرزایی گفت:

    سلام من دوتا باطری دارم هردو سالم هستن برای اینکه نخوابن وخراب نشن میشه هر ماه یه باطری به ماشین وصل کنم که هردو سالم بمونن

  5. حسن میرزایی گفت:

    سلام من دوتاباطری دارم هردوسالم هستن برای اینکه هردو سالم بمونن وخراب نشن چه کار کنم تاوقتی که برا یکیش مشتری گیر بیارم بفروشم چون ضایعاتی خیلی کم ازم برمیدارنشون میشه هر ماه یکی رو وصل کنم شارژ بشه که خراب نشن یازودتر جابه جاشون کنم خواهشاراهنماییم کنیدضررنکنم

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.