لوگو امداد باتری غلامی

چرا خودروهای بنزینی محبوبیت بیشتری به خودروهای الکتریکی دارند

علل محبوب نبودن خودرو های برقی

بررسی علل محبوب نبودن خودرو های برقی

 

استفاده از خودروهای برقی به نفع محیط زیست است و بعضی از آنها واقعا ظاهر خوبی دارند. اما تحقیقاتی در سال 2015 نشان داد تنها 3 درصد از مردم آمریکا به خودرو های برقی تمایل دارند. حتی خودرو های هیبریدی برقی-بنزینی هم زیاد مورد پسند واقع نمی‌شوند، اما علل محبوب نبودن خودرو های برقی چیست؟

 

 برد خودروهای الکتریکی

یکی از بزرگترین مشکلات خودروهای الکتریکی برد آنها است. منظور از برد این است که این خودرو با یک بار شارژ شدن، می‌تواند چه مسافتی را طی کند. گرچه پیشرفت هایی در این زمینه حاصل شده اما اکثر خودروهای برقی می‌توانند مسافتی حدود 50 تا 90 مایل را با یک بار شارژ شدن طی کنند. یکی دیگر از دلایل می تواند کمبود ایستگاه های مخصوص برای شارژ کردن خودرو و طولانی بودن زمان شارژ باتری آن ها باشد. از خیلی جنبه ها ممکن است خودرو های الکریکی پاسخگوی رفت آمد های زیاد امروزی نباشند.

 

 عملکرد موتور خودروهای برقی

یکی از گلایه های منتقدان این است که از نظر آنها، رانندگی با خودرو های برقی هیجان انگیز نیست. عملکرد موتور ضعیف است و جاذبه خاصی ندارند. نمی‌توانید در بزرگراه ها با سرعت خیلی بالا رانندگی کنید. کنترل کردن خودرو برقی ممکن است دقیق و آسان نباشد و قبل از اینکه متوجه شوید، باتری تمام می‌شود. خیلی کار هایی که ممکن است با خودرو های بنزینی انجام دهید را نمی‌توانید با نسخه های برقی انجام دهید.

بنابراین خیلی ها معتقدند در برخی موارد، خودرو های برقی عملکرد ضعیفی دارند. باید قبول کرد که بیشتر خودرو ها بر اساس عملکردشان به فروش می‌رسند. >ممکن است تبلیغ های بسیاری از شاسی بلند های بنزینی ببینید که در مناطق جنگلی یا کوهستانی در حرکت هستند، اما هرگز این چنین تبلیغاتی را درباره خودرو های برقی نمی‌بینید.

 

 دوستدار محیط زیست

باور بر این است که خودرو های برقی دوستدار محیط زیست هستند. اما نباید این موضوع را فراموش کرد که برق لازم برای شارژ کردن این خودرو ها از سوخت های فسیلی تامین می‌شود. به این معنی که برای تامین برق مورد نیاز، باید سوخت فسیلی بیشتری مصرف شود. در سال های اخیر بسیاری از طرفداران محیط زیست دست از حمایت کردن از خودرو های الکتریکی برداشته اند و این موضوع از دید خریدارانی که تحت تاثیر این چنین عواملی هستند، پنهان نمانده است.

 ایستگاه های مخصوص شارژ باتری

در حالی که بسیاری از شرکت های خودروسازی تلاش زیادی برای پیشرفت در زمینه خودرو های برقی داشته اند، بسیاری از شهر ها در آمریکا، امکانات لازم برای استفاده از آن ها را ندارند. به این معنی که ایستگاه های کافی برای شارژ کردن باتری خودرو وجود ندارد. این در حالی است که تا چشم کار می‌کند، پمپ های بنزین در همه جا دیده می‌شوند. یکی از چالش های بزرگ برای خودروسازان، نصب امکانات لازم برای خودرو های در حال رفت و آمد در بزرگراه ها و جاده ها است.

 

 مدت زمان لازم برای شارژ شدن

چقدر زمان لازم است تا باک بنزین خودرو خود را پر کنید؟

یک دقیقه یا کمتر؟ میانگین زمان لازم برای شارژ کردن باتری تخلیه شده، یک تا سه ساعت است. در بعضی از موارد ممکن است بین شش تا هشت ساعت نیز طول بکشد. پس بنابراین حتی اگر ایستگاهی برای شارژ کردن خودرو وجود داشته باشد، مدت زمان طولانی شارژ شدن همچنان یک مشکل بزرگ است.

با اینکه شرکت های خودرو سازی بزرگی همچون تسلا، پیشرفت های زیادی در زمینه ارتقا باتری مورد استفاده در این خودرو ها داشته اند. این موضوع همچنان یک مشکل بزرگ برای مشتریان است. راه حل این مشکل ساخت باتری هایی است که بلافاصله شارژ می‌شوند. سوپر شارژرهای تسلا، قدمی در این راه هستند.

 

هزینه های اضافی

علل محبوب نبودن خودرو های برقیتنها خرید یک خودرو برقی هزینه بر نیست. گاراژ خانه شما نیز باید مجهز به ایستگاه های شارژ شوند. این یعنی، فراهم کردن تمامی امکانات ممکن است بیش از 2 هزار و 500 دلار هزینه داشته باشد. به علاوه این دستگاه ها نیاز به تعمیر و مراقبت های خاص و دائمی دارند.

 

ظاهر خودروهای برقی

تسلا تمام تلاش خود را برای بهتر کردن ظاهر خودرو های برقی به کار گرفته است. خودرو Model 3 این شرکت می‌تواند مثال خوبی باشد. اما حقیقت این است که بیشتر خودرو های الکتریکی موجود در بازار ظاهر جالبی ندارند. این موضوع برای رانندگان جوان چندان خوشایند نیست. بسیاری از تحلیلگران خودروسازی معتقدند خودروهای برقی برای موفق شدن در بازار، باید ظاهر بهتری داشته باشند.

 

 تعویض باتری

حتی اگر تلاش کنید با استفاده از خودرو الکتریکی، پول بنزین مصرفی را کنار بگذارید، بعد از مدتی باید باتری خودرو را عوض کنید که اصلا ارزان نیست. در حال حاضر تعویض باتری خودرو ها بین 500 تا 1000 دلار یا حتی بیشتر هزینه دارد. این هزینه خیلی بیشتر از هزینه باتری خودرو های معمولی است. بسیاری از دولت ها کمک هزینه هایی را برای خرید خودرو الکتریکی و تعویض باتری آن در نظر گرفته اند. بعضی از باتری هایی که در تبلیغ ها از آنها استفاده شده و گفته می‌شود که بین دو تا سه سال طول عمر دارند، تنها یک سال قابل استفاده هستند.

 

 هزینه خریداری خودرو برقی

هزینه خرید یک خودرو برقی بسیار زیاد است. تسلا با Model S خود صنعت خودرو های الکتریکی را متحول نمود. اما قیمت این خودرو 80 هزار دلار است. Model 3 ارزان تر خواهد بود، اما همچنان قیمتی حدود 35 هزار دلار دارد. با توجه به هزینه های اضافی که برای داشتن خودرو های برقی صرف می‌شود، حالا متوجه می‌شوید که چرا از نظر بسیاری از مردم این خودرو ها مقرون به صرفه نیستند. خصوصا وقتی که خودرویی بنزینی و نو را با همان اندازه، می‌توانند با قیمت کمتر از 15 هزار دلار تهیه کنند. بزرگترین مشکل خودروهای الکتریکی برای پذیرفته نشدن توسط بسیاری از افراد دنیا، قیمت بالای آن ها است. به احتمال خیلی زیاد تا زمان کمتر شدن قیمت، مشتریان اینگونه خودرو ها را خریداری نخواهند کرد.

 

 قیمت بنزین

اگر مشتریان را به حال خود رها کنید، به همین زودی ها سراغ خودرو های برقی نخواهند رفت. آنها برای استفاده از خودرو های برقی به یک محرک نیاز دارند و آن محرک می‌تواند بالا رفتن قیمت بنزین باشد. با اینکه گاهی اوقات قیمت بنزین به سرعت بالا می‌رود، اما باید این را نیز در نظر داشت که به همان سرعت کاهش ‌می‌یابد. تا امروز، قیمت ها به قدری افزایش پیدا نکرده است که مشریان آن را مقرون به صرفه ندانند و مایل به تغییر وضعیت باشند.

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.