لوگو امداد باتری غلامی

از بین بردن جرم اتصالات باتری خودرو

مراحل تمیز کردن اتصالات باتری خودرو

مراحل تمیز کردن اتصالات باتری خودرو

 

 

اگر به تازگی باتری خودروتان را عوض کرده‌اید ولی باز هم هنگام استارت زدن با مشکل مواجه می‌شوید، احتمالا زنگ زدگی یا رسوبات جداره های باتری خودروی شما باعث این مشکل شده است. زنگ زدگی میتواند مانند یک پوسته ی سفید ضخیم روی فلز بالای باتری یا سیم کشی ها را بگیرد. خوشبختانه برطرف کردن این مشکل کار بسیار ساده‌ای است. برای آشنایی بیشتر با مراحل تمیز کردن اتصالات باتری خودرو با ما هراه باشید.

 

مرحله اول : 

یک بطری نیم لیتری نوشابه گاز دار و یک بطری آب معدنی خریداری کنید. اگر شوره زیادی اطراف اتصالات وجود دارند، مجبور خواهید بود از یک مسواک کهنه یا برس مخصوص سیم برق استفاده کنید تا آن‌ها را پاک کنید.

 

مرحله دوم : 

مقداری نوشابه گازدار روی اتصالات باتری بریزید. صبر کنید تا کارش را انجام بدهد. مراقب باشید نوشابه وارد محفظه‌های باتری نشود. درون باتری خودرو اسید سولفوریک وجود دارد که با گذشت زمان به بیرون نشت می‌کند و تبخیر می‌شود. به همین خاطر روی اتصالات شوره بر جا می‌ماند. این شوره مانع می‌شود بین باتری و موتور ارتباط الکتریکی برقرار بشود. به همین خاطر است که هنگام استارت زدن مشکل پیش می‌آید.

 

مرحله سوم : 

چگونگی و روش های تمیز کردن اتصالات و کابل باتری انواع خودروهابا مقدار مناسبی از آب معدنی، نوشابه گاز دار را بشویید. باز هم باید مراقب باشید که آب یا نوشابه وارد محفظه باتری نشود.

 

مرحله چهارم : 

این مراحل را تکرار کنید تا زمانی که هیچ‌گونه شوره‌ای روی اتصالات باقی نماند. آن زمان است که اتصالات باتری درست کار می‌کنند و هنگام استارت زدن هیچ مشکلی نخواهید داشت.

 

مرحله پنجم : 

برای اطمینان بیشتر، می‌توانید اتصالات را با یک مسواک تمیز کنید تا شوره‌های باقی مانده پاک بشوند. انجام این کار باعث می‌گردد روند شکل‌گیری شوره بر روی اتصالات کند بشود.

جهت خرید باتری ماشین با قیمت مناسب یا انتخاب مناسب ترین و بهترین باتری برای خودروی خود با کارشناسان ما در مزکر امداد باتری ایران تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.