لوگو امداد باتری غلامی

ساختمان دسته صفحه ها در باتری ماشین

ساختمان دسته صفحه ها در باتری ماشین

ساختار دسته صفحات باتری ماشین

 

متداولترین روش ساخت دسته صفحه در باتری ماشین

در متداولترین روش ساختار دسته صفحات باتری ماشین بین هر صفحه مثبت و منفی یک سپراتور قرار می گیرد و به این ترتیب دسته ای از صفحات ایجاد می شود که به ترتیب مثبت و منفی هستند.
قسمت های فوقانی صفحات منفی که پرچم صفحه (lug) نامیده می شوند همراه با بسته های صفحات (Plate Strap) بهم جوش داده می شوند و همین عامل در مورد صفحات مثبت و منفی نیز انجام می شود.
بست صفحه هر گروه از صفحات باتری به این نحو مورد استفاده قرار می گیرد که صفحات را به طور سری به یک گروه از صفحات خانه بعدی باتری متصل می کند و یا صفحات مزبور را به قطب باتری متصل می نماید.

 

روش دوم ساخت دسته صفحه در باتری ماشین

در روش دوم ساخت، صفحات و سپراتورهای در دسته صفحه به صورت یک ترکیب نهایی باهم مونتاژ می شوند و سپس در ماشین (COS) قرار داده می شوند. ماشین مزبور بست ها را قالب ریزی می کند و آنگاه پرچم های صفحات را با یک گردش واحد و منفرد به آنها وصل می کند.
از کنارهم قراردادن یک گروه از صفحات مثبت و یک گروه از صفحات منفی با سپراتورهایی در میان آنها یک دسته صفحه تشکیل می شود. در هریک از خانه های باتری، یک دسته صفحه وجود دارد.

 

تعداد صفحات مونتاژ در باتری خودرو

ساختار دسته صفحات باطری ماشینتعداد یا اندازه صفحاتی که باهم مونتاژ می شوند می تواند متفاوت باشد و این امر به عملکرد مورد نظر و مطلوب ما بستگی دارد.

به طور مثال، تعداد بیشتر صفحات یا اندازه بزرگتر صفحات سطح کل صفحات مربوط به هر دسته صفحه را افزایش خواهد داد. این امر ولتاژ را در خلال دشارژ در سرعت های بالا همچون استارت زدن و روشن کردن موتور در دمای پایین افزایش خواهد داد.
هرچقدر ولتاژ بالاتر باشد، استارت سریعتر موتور را روشن خواهد کرد. به هرحال ولتاژ مدار (مربوط به یک باتری که به منبع شارژ یا دشارژ متصل نباشد) یک خانه باتری بدون درنظرگرفتن اندازه یا تعداد صفحات تقریبا ½ ولت خواهد بود. در نتیجه یک باتری 12 ولت شش خانه دارد و یک باتری شش ولت سه خانه دارد.

 

محل قرار گیری صفحات در باتری ماشین

دسته صفحه ها در خانه های باتری قرارداده می شوند و پل و بست های یک خانه باتری به پل و بست های مجاور جوش داده می شوند. به این ترتیب، خانه های باتری بهم متصل می شوند (صفحات مثبت به صفحات منفی خانه بعدی متصل می شوند) و در نتیجه ولتاژ باتری با مجموع ولتاژهای هریک هز خانه های باتری برابر خواهد بود.
تا هنگامی که الکترولیت (مخلوط اسید سولفوریک و آب) به باتری اضافه نشود، باتری فعال نخواهد شد. آخرین جزء موردنیاز برای ایجاد واکنش های شیمیایی در باتری همین الکترولیت است.

 

سایر اجزاء مورد نیاز

سایر اجزاء مورد نیاز عبارتند از: سرب اسفنجی صفحه منفی و دی اکسید سرب صفحه مثبت باتری.  الکترولیت همچنین به عنوان حامل و رسانای جریان الکتریکی برای حرکت بین صفحات مثبت و منفی از میان سپراتورها عمل می نماید.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.