لوگو امداد باتری غلامی

چگونه از باتری ماشین در انبار نگهداری کنیم؟

شرایط نگهداری باطری خودرو در انبار

بررسی شرایط نگهداری باطری خودرو

 

دستورالعمل های عمومی ذیل برای تمامی انواع باتری ماشین (باتری شارژ شده خشک، مرطوب، باطری تر و همچنین باتری های بدون تعمیر و نگهداری صدق می کند. مسئولیت انبار باتری و همچنین نگهداری و حراست از انبار بایستی به یک نفر تعمیرکار قابل اطمینان واگذار گردد. باید وظایف مربوطه به خوبی و روشنی به او تفهیم گردد و همچنین بایستی دستور العمل ها و رویه های ایمنی هنگام کار با باتری خودرو را برای او توضیح داد. همچنین باید ابزار و تجهیزات و سایل مناسب را تهیه کرد و در اختیار انباردار قرار داد و انباردار باید نحوه استفاده از ابزار و تجهیزات مربوطه را بداند.

 

تجهیزات و شرایط نگهداری باطری خودرو :

  • یک دستگاه شارژ تدریجی
  • یک دستگاه شارژر سریع
  • اتصالات باتری
  • هیدرومتر
  • دماسنج

سایر اقلامی که باید در دسترس باشند عبارتند از:

  • تسمه مخصوص حمل باتری خودرو
    ابزار تمیزکننده قطب های باتری ماشین
    فیلر آب (آب پرکن)
  • شرایط نگهداری باطری خودروجوش شیرین برای خنثی کردن اسید
  • محوطه یا سالن انبار باتری ماشین باید به یک هواکش خوب و مناسب مجهز باشد.
  • تجهیزات ایمنی مشتمل بر موارد ذیل بایستی فراهم گردند:
    عینک ایمنی، دستکش های لاستیکی، کفش های ایمنی، لباس کار ضد اسید. تمامی باطری ها باید در مکانی سرد و خشک و در وضعیت عمودی و قائم انبار گردند.

 

گردش انبار باطری اتومبیل

گردش انبار باید بر مبنای فایفو (نخستین صادره از نخستین وارده Fifo ) استوار گردد. این روش باید به طور جدی رعایت شود. رعایت این روش از اهمیت ویژه ای برخودار است و برای تمامی انواع باتری صدق می نماید. برای پیاده کردن و اجرای این سیستم ضروری، باید کدها و علائم مشخص کننده زمان و تاریخ ورود باتری ها به انبار، بر روی کارت انتهای حاوی باتری درج شود تا بدینوسیله این سیستم ضروری را پیاده کرد، همچنین کدها و علائم مربوطه باید بر روی باتری ها نیز درج گردد. یکی از عوامل اصلی ایجاد کننده مشکلات در خصوص تعویض باتری اتومبیل ، به عدم اجرایی دقیق سیستم فایفو و عدم توافقی در متعادل ساختن موجودی انبار باتری با تقاضای باتری مربوط می شود.

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. zakoola .com گفت:

    سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون
    ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.