نکاتی درباره کاهش عمر مفید باتری ماشین
1- خوردگی قطبین باتری (محل های اتصال بست هایی که به موتور و دیگر اجزا می روند) که ناشی از عدم تمیز کردن و شستن به موقع سر باتری است.
2- توجه نکردن به میزان آب باتری موجود در خانه های باتری و یا مخلوط شدن مواد مخرب با آن.
3- نشت کردن آب باتری از یک خانه باتری به خانه ای دیگر
4- استفاده مدام از کولر ماشین به هنگام ترافیک و پایین بودن دور دینام
5- شل بودن سر باتری ها و خراب بودن آنها
6 – استارت زدن زیاد در روز و گرفتن بیش از حد توان باتری خودرو
7- استفاده از باتری های تاریخ گذشته
8- کج بودن باطری ماشین در جای خود
باطری ها دارای بارهای مکانیکی و الکتریکی متغیری هستند و به همین دلیل حتی با وجود امکانات و تجهیزات موجود تست در لابراتورها نمی توان عمر مفید باتری خودرو را تخمین زد . یکی از بادوام ترین تست ها در باطری های دارای آنتیموان استفاده می گردد ، (آنتیموان در واقع همان سرب سخت است که به دلیل پدیده فرسایش و خوردگی صفحات مثبت به شدت تجزیه می شود و همین امر باعث افزایش دشارژ باتری و تجزیه آنتیموان می شود . ) به همین دلیل شرکت ها و کارخانجات بزرگ ، شرایط تست مخصوص را ایجاد نموده است . در انجام چنین تست هایی ، قابلیت راه اندازی و استارت زنی باطری معمولی پس از 60 ماه در حدود 50 درصد افت می کند و این در حالی است که در باطری های کلسیم – سرب این زمان تا 80 ماه طول می کشد .
در خودروهایی که در مناطق شلوغ و پرتردد و با ترافیک بالا هستند چون تحت شرایط بارهای زیاد می باشند مثل ون و یا اتوبوس و تاکسی ها از باطری های سیلد ( اتمی ) به دلیل وجود مزایای فراوان استفاده می گردد .