لوگو امداد باتری غلامی

چگونگی بازیافت باتری های ضایعاتی خودرو

بازیافت باطری ماشین

بازیافت باطری ماشین در شرکتهای خودرو سازی جهان

 

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، مشخص شده باتری 12 ولتی پربازیافت ترین محصول ضایعاتی در جهان است. فقط در خود امریکا سالیانه 100 میلیون بازیافت باطری ماشین می شود و 99 درصد آن ها برای بازیافت استفاده می شوند.
یکی از نگرانی هایی که پس از ورود اتومبیل های تمام برقی از جمله نیسان Leaf مدل 2011، شورلت Volt مدل 2011 و خودروی هیبریدی Prius تویوتا مدل 2012 به بازار ایجاد شد، این بود که پس از تمام شدن عمر ماشین چه بر سر پک‌ باتری‌های لیتیوم-یونی آنها می آید.
تصاویر گوناگونی که نشان می داد باتری های مختلف در طبیعت رها شده اند، بسیار ناراحت کننده بود. حتی پس از تمام شدن عمر خودرو، باتری لیتیوم-یونی بیشتر ظرفیت انرژی خود را حفظ می کند.

 

بازیافت باتری خودرو و تحلیلی بر بازار آن

بیشتر تحلیلگران انتظار دارند قبل از سال 2020 میلادی یک بازار جانبی برای خرید و فروش باتری دست دوم شکل بازیافت باطری ماشینبگیرد. برای مثال، این پک ها را می توان برای ذخیره ی انرژی توربین های بادی یا پنل های خورشیدی فتوولتاییک استفاده کرد. به این ترتیب انرژی تجدید پذیر به صورت محلی تولید، ذخیره و استفاده می شود.

برخی از کارشنان در رابطه با زیرساخت های لازم برای جمع آوری و توزیع مجدد این پک ها نگران هستند. در حال حاضر هم بازیافت باتری اتومبیل به شیوه مناسبی انجام می شود. از جمله آن مدیریت بازیافت باتری های استارتر لید-اسیدی 12 ولتی است که تقریبا در بیشتر 70 میلیون خودرویی که هر ساله تولید می شوند، مورد استفاده قرار می گیرند.

 

باطری بازیافتی و کاربردهای آن :

تقریبا 97 درصد از سرب موجود در یک باتری 12 ولتی را می توان بازیافت کرد. الکترولیت باتری، بخصوص اسید سولفوریک را می توان خنثی کرده، تغییر کاربری داد یا تبدیل به سولفات سدیم کرد که در تولید انواع کود یا رنگ استفاده می شود.

حتی قاب پلاستیکی باتری را می توان بازیافت و مجددا استفاده کرد. متاسفانه در رابطه با بازیافت باتری مشکلاتی هم وجود دارد زیرا همیشه این کار به صورت درست و مناسب انجام نمی شود. سازمان غیر انتفاعی Blacksmith ذکر کرده که بازیافت نادرست باتری های لید اسیدی یکی از 10 عامل اصلی آلوده کننده ی کره زمین است.

 

بازیافت باطری خودروهای هیبریدی

شرکت تویوتا که حدوداً دو سوم خودروهای هیبریدی جهان را تولید می کند، دستورالعمل های خاصی برای نمایندگانش تعیین کرده است. تا به شکلی مناسب پک های باتری های نیکل-فلز-هیدرید استفاده شده را از ماشین هایی مثل Prius دور بریزند. پک های لیتیوم-یونی اخیرا و در سال گذشته در اتومبیل های جدید پر استفاده شده اند که اولین مورد استفاده آنها خودروی هیبریدی شرکت مرسدس بنز S400 مدل 2009 بود. اما انتظار می رود که سایر خودروسازان نیز این روند را پیش بگیرند.

در حالیکه که سرب ماده شدیداً سمی است اکثر پک های باتری لیتیوم- یونی غیر سمی هستند. پس اگر قصد استفاده و در نهایت دور انداختن یک ماشین الکتریکی را دارید، حتما در اسرع وقت پس از استخراج باتری آن را بازیافت کنید. تقریبا هر محلی که بتوانید از آن جا باتری تهیه کنید، باتری قدیمی را برای بازیافت قبول می کند. در واقع (در برخی کشورهای غربی) اگر باتری قدیمی را به فروشنده ای که باتری جدید را از وی خریداری می کنید، تحویل ندهید ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌ (یا بهتر بگوییم جریمه) شوید.

021-55363510

021-55363511

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.