لوگو امداد باتری غلامی

شارژ کردن باطری خودرو با شارژر اتومات خانگی

شارژر قابل حمل باتری ماشین شارژ اضطراری باطری خودرو

آشنایی با شارژر قابل حمل باتری ماشین

 

چنانچه باتری ماشین تان مرتباً خالی شده و با مشکل مواجه می شوید نیاز به استفاده از یک شارژر قابل حمل دارید. تا باتری دوباره نیرو گرفته و توانایی استارت زدن ماشین را پیدا کند. شارژ کردن باتری ماشین کار سختی نیست. اما اگر ابزارهای مناسب برای این کار را در دسترس نداشته باشید، به طور حتم کارتان سخت می شود. بیشتر ماشین ها هنگام روشن بودن باتری را به صورت خودکار شارژ می کنند. اما باتری های قدیمی یا بی کیفیت نمی توانند شارژ را حفظ کنند و بنابراین مشکل زا می شوند.

 

مزایای شارژ باتری قابل حمل :

شارژر اظطراری قابل حمل باطری ماشینداشتن شارژر قابل حمل مزایای مختلفی دارد. مهم ترین مزیتشان همین قابل حمل بودن آنهاست. و این که می توانید آن ها را همه جا ببرید و در صورت نیاز استفاده کنید. مدل های جدید، کوچکتر و فشرده تر هستند و می توان آن ها را در داشبورد یا زیر صندلی ماشین جای داد. برای استفاده از این شارژرها نیاز به پریز برق است. این شارژرها مقرون به صرفه هستند و می توانید آن ها را با قیمت های مناسب در سایت های مختلف تهیه کنید. حفظ کردن شارژ باتری خودرو و پیشگیری از تخلیه شارژ آن به افزایش طول عمر باتری کمک می کند. در ضمن علاوه بر ماشین می توانید این شارژرها را برای وسایل برقی مختلف مثل ماشین چمن زنی، موتور سیکلت، ماشین برف روب و غیره استفاده کنید.

 

شارژرهای اضطراری باطری خودرو

شارژرهای اضطراری هم وجود دارند که به مبدل مخصوص فندک ماشین وصل می شوند. این باتری ها از نوعِ کم جریان هستند. برای استفاده در مناطقی پرجرم و جنایت یا در صورت گیر افتادن در هوای سرد بسیار مفید هستند. ممکن است شارژ باتری توسط این شارژرها تا 30 دقیقه زمان ببرد. و فقط روی باتری هایی که کمتر تخلیه شده اند کار می کنند. اگر باتری ماشین شما کاملا تخلیه شده، این باتری ها برای شما کار نمی کنند. مدل های دیگر شارژرهای یک بار مصرف هستند و همچنین شارژرهای سنگینی که به دفعات کار می کنند.

 

استارتر

دستگاه شارژ باطری ماشین قابل حمل خانگی اتوماتیکاگر باتری ماشین شما به خاطر روشن گذاشتن چراغ ها یا پارک کردن ماشین در هوای سرد کاملا تخلیه شده است، استفاده از شارژری که مثل استارتر کار کند بهترین کار است و فقط لازم است که کاپوت را باز کرده و کابل های جامپر را وصل کنید. در برخی از شارژرها چنان که کابل ها اشتباه وصل شده باشند، یک آلارم پخش می شود. موتورهای 4 سیلندر استاندارد را می توان با استفاده از استارترهای استاندارد، روشن کرد. موتورهای V8 و کامیون نیاز به نیروی بیشتری دارند و برای اطمینان از مناسب بودن شارژر لازم است CCA (آمپراژ لازم برای روشن شدن خودرو) ماشین را چک کنید تا با حداقل CCA ی مشخص شده در دفترچه خودرو برابر باشد. آمپراژ بالا به اندازه CCA اهمیت ندارد و ممکن است فقط کمی بیشتر از آن باشند.

 

استارتر یا شارژر

تقویت کننده (booster) و استارتر با هم متفاوت هستند. از استارتر می توانید به عنوان یک ژنراتور پشتیبان استفاده کنید زیرا از باتری های لید اسیدی قابل شارژ مجدد استفاده می کند. این شارژرها معمولا با ضمانتنامه و قیمت مناسب عرضه می شوند. شارژر و استارتر هم دو وسیله متفاوت هستند از این جهت که شارژر برای رساندن برقی کافی به باتری جهت استارت خوردن ماشین نیاز به زمان بیشتری دارند.

 

آیا می توان از شارژرهای اضطراری بیش از یک بار استفاده کرد؟

شارژرهای اضطراری معمولا برای شارژ مجدد ماشین هایی که برای مدت طولانی بدون این که روشن شوند، در هوای گرم یا سرد بوده اند استفاده می شوند. می توانید از این شارژها بیشتر از یک بار استفاده کنید. معمولا در خیلی از نمایندگی های امداد خودرو، همیشه دو یا سه شارژر اضطراری برای استفاده در هوای سرد به برق هستند. مهم ترین نکته برای استفاده از این باکس های باتری این است که باید همیشه شارژشان حفظ شود و اصلاً نباید اجازه دهید شارژ آن ها خالی شود. همچنین در اتصال کابل ها هم مراقب باشید، قرمز-سیاه/قرمز-سیاه وگرنه ممکن است باکس و ماشین دچار آتش سوزی شوند.

 

آیا شارژر یک بار مصرف را فقط یک بار می توان استفاده کرد؟

اگر شارژر یک بار مصرف شما مشکلی پیدا نکرده می توانید بیشتر از یکبار از آن برای شارژ باتری استفاده کنید. این شارژرها طوری طراحی شده اند که تا وقتی کاملا خراب نشدند می توان از آن ها استفاده کرد که البته خراب شدن آن ها خیلی زمان نمی برد. تنها یک وسیله دیگر است که ممکن است به صورت یک بار مصرف کار کند و آن هم شارژری است که از برق 13.8 ولتی برای شارژ کردن سطحیِ باتری استفاده می کند. البته این باتری ها را هم می توان بیشتر از یک بار مصرف کرد و طول عمرشان به نحوه استفاده و شرایط باتری بستگی دارد.

021-55363510

021-55363511

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.