لوگو امداد باتری غلامی

فلزات سنگین در باتری ماشین و اثرات سوء آن

اثرات ناشی از فلزات سنگین آرسنیک و سرب موجود در باتری ماشین بر سلامت انسان

فلزات سنگین باتری ماشین چه اثراتی بر سلامت انسان دارد؟

 

در باطری خودرو بعضی از انواع فلزات سنگین همچون سرب و آرسنیک وجود دارند. یکی از اساسی ترین مسئله در ارتباط با فلزات سنگین عدم متابولیزه شدن آنها در بدن می باشد.به عبارت دیگر فلزات سنگین پس از ورود به بدن، دیگر از بدن دفع نشده و در بافت هایی مانند چربی، عضلات، استخوان ها و مفاصل رسوب كرده و انباشته مي گردند. همین امر موجب بروز بیماری ها و عوارض متعددی در بدن می شود. گرچه كارگران باطری سازی با باطری های سرب دار سر و كار دارند لیکن خطر مسمومیت با سرب آنها را تهدید نمی كند. این فلز بیشتر زمانی كه به شکل دمه یا بخارات فلزی باشد توسط ریه ها جذب می شود و باعث مسمومیت می گردد. باتری تحت شرایط عادی مصرف کاملاً هوابندی شده است. در این مقاله توضیحاتی درباره اثرات فلزات سنگین باتری بر انسان به شما دوستان ارائه میشود.

 

بلعیدن محتویات باتری خودرو

بلعیدن محتویات باتری ماشین می تواند زیانبار باشد. محتویات یک باتری باز شده می تواند منجر به سوختگی های جدی شیمیایی دهان، مری و معده و روده (دستگاه جهاز هاضمه) شود. این محتویات شامل سرب و ترکیبات آن می باشند که می تواند منجر به اختلال در سیستم های معده و روده شود.

این اختلال با کاهش اشتها، اسهال یا یبوست همراه با قولنج، دشواری در به خواب رفتن، و خستگی مشخص شود. نتیجه نشانه های مزبور احتمالاً مسمومیت کل ساختار بدنی است که بایستی توسط پزشک درمان گردد.قرار گیری در معرض سرب باتری اغلب اوقات در اثنای عملیات احیاء و بازیافت سرب رخ می دهد.

اگر محتویات باتری یا باتری باز بلعیده شد شخص را وادار به استفراغ کردن یا غذا خوردن و یا آشامیدن نکنید. بلافاصله فرد مزبور را به نزدیکترین واحد درمانی معرفی کنید.

 

استنشاق محتویات باطری خودرو

محتویات باتری باز می تواند باعث تحریک مجاری تنفسی شود .استنشاق بخارهای آن ممکن است دستگاه تنفسی فوقانی و ریه ها را تحریک نماید و می تواند باعث بروز نشانه ای شبیه به بلعیدن شود.

قرارگیری در معرض گرد و غبار و بخار و گاز سرب اغلب اوقات در هنگام عملیات بازیابی سرب رخ می دهد. شخص مبتلا را به فضای آزاد منتقل کنید و به دنبال رسیدگی و مراقبت پزشکی باشید.

 

تماس باتری با پوست

محتویات باتری باز می تواند پوست را تحریک نماید و یا منجر به سوختگی های شیمیایی شود. لباس آلوده را از تن فرد مبتلا در آورید و پوست او را با آب و صابون بشویید. اگر سوختگی شیمیایی پیش آمد یا تحریک ادامه پیدا کرد او را سریعاً به مراکز درمانی منتقل کنید.

 

تماس با چشم

محتویات باتری باز می تواند تحریک و سوختگی های شیمیایی را باعث شود. چشم ها را به سرعت و به طور کامل به مدت ۱۵ دقیقه و در حالیکه پلک های بالا و پائین را باز می کنید با آب بشویید تا هیچگونه اثری از مواد شیمیایی باقی نماند. فرد مذکور را سریعاً به نزدیکترین مرکز درمانی چشم پزشکی انتقال دهید.

 

نکتاتی در مورد اثرات فلزات سنگین باتری بر انسان

سرب از سوی نمایندگی بین المللی تحقیقات سرطان یک عامل سرطانزا شناخته شده است.

“یارک (IARC)”بخارات اسدهای غیر آلی قوی مثل اسید سولفوریک را بعنوان یک عامل سرطانزا طبقه بندی کرده است.

این طبقه بندی در مورد شکل های مایع اسید سولفوریک یا محلول های اسید سولفوریک که در باتری وجود دارند صدق نمی کند. در شرایط عادی استفاده از باطری ماشین، منجر به تولید بخارات سمی اسیدی نمی شود.

استفاده غلط و بکار بردن نابجای همین باطری اتومبیل مانند شارژ کردن بیش از حد آن ممکن است منجر به تولید بخارات اسید سولفوریک گردد. آرسنیک نیز از سوی طرح مسمومیت ملی (NIP)، یارک (IARC) و OSHA بعنوان یک عامل سرطانزا شناخته شده است. همچنین سرب بعنوان عاملی در ایجاد زایمان های معیوب و صدمات تناسلی شناخته شده است.

021-55363510

021-55363511

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.