لوگو امداد باتری غلامی

ویژگی باتری ماشین آلات صنعتی

باتری های ماشین آلات صنعتی

آشنایی با باتری ماشین آلات صنعتی

 

تقریبا در بالای رابط تمام باتری ماشین آلات صنعتی ، اطلاعات نوع و همچنین شماره سریال حک شده است. نوع باتری توسط یک کد مانند 25-75-18 شناسایی می شود. کد در این مثال نشان دهنده یک باتری 18 سلولی (36 ولت) با ظرفیت صفحه ای 75 آمپر (برای هر صفحه مثبت) و 25 صفحه کل (هر دو مثبت و منفی) در هر سلول است. ظرفیت نامی باتری را می توان از این کد تعیین کرد.

این ظرفیت برابر است با ظرفیت صفحه که توسط تعداد صفحات مثبت در هر سلول محاسبه می شود. صفحات مثبت و منفی در داخل سلول قرار دارند. همیشه تعداد صفحه مثبت یک واحد کمتر از کل صفحات منفی است. (در مثال 25 صفحه ای  12 عدد صفحه مثبت و 13 عدد صفحه منفی) وجود دارد. ضرب 75 آمپر ساعت با 12 برابر 900 آمپر ساعت ظرفیت باتری خواهد بود.

 

ظرفیت صفحه باتری های معمول ، 55 A.H.  برای صفحه 17.5 اینچ و 100 A.H  برای صفحه های 23 اینچ به بالا و 100 ،110 ، 125 ، 140 و 155 برای صفحه 31 در هر سلول است. ظرفیت باتری با سن و شرایط باتری کاهش می یابد. بنابر این ظرفیت باتری استفاده شده درصدی از ظرفیت نامی آن می باشد که با تست دشارژ قابل اندازه گیری است.

 

بهبود زمان کارکرد لیفتراک و ارتباط آن با ظرفیت باتری

همانطور که مشاهده می شود، دو راه برای بهبود زمان کارکرد لیفتراک وجود دارد. یک صفحه با ظرفیت  بالاتر از آمپر ساعت را مشخص کنید. باتری ماشین آلات صنعتییا یک باتری با تعداد بیشتری صفحات در هر سلول تهیه کنید.

اندازه باتری افزایش نمی یابد و وزن تنها در صورتی افزایش می یابد که یک ورق با درجه بالاتر در یک نوع سلولی مشخص انتخاب شود. به عنوان مثال به صفحه75 A.H. را با 25 واحد افزایش به 100 A.H. برسانید. (همچنین صفحه 23 اینچ قابل افزایش است).

به این ترتیب ظرفیت نامی باتری از 900 AH به 1200 AH افزایش می یابد، در حالی که اندازه باتری ثابت باقی می ماند.

 

برای افزایش ظرفیت بدون افزایش ظرفیت صفحات، لازم است  باتری 33 صفحه ای در لیفتراک استفاده کنید. (16 عدد صفحه مثبت  x 75 AH. = 1200 AH). عرض باتری 9 ” اضلافه شده و از 29.5″ به 38.5 “افزایش می یابد، و وزن 900 پوند افزایش خواهد یافت، از 2600 پوند به 3500 پوند خواهد رسید.

 

شارژر باتری های با ظرفیت بالا

مهم است به یاد داشته باشید که شارژر مورد استفاده برای ظرفیت باتری بزرگتر نیز باید بزرگتر باشد. همیشه مطمئن شوید رتبه بندی شارژر با امتیاز ظرفیت باتری مطابقت داشته باشد. این موضوع به ویژه زمانی که ورقهای دارای رتبه بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد. داده ها در این زمینه نشان می دهد اگر شارژر و باتری به درستی مطابقت نداشته باشند، کارایی باتری به طور چشمگیری کاهش می یابد.

هنگام انتخاب یک باتری لیفتراک برقی، نقش باتری به عنوان یک وزنه برقی همیشه باید در نظر گرفته شود. در مثال بالا، اگر یک باتری 25 صفحه ای 36 ولت با  یک باتری 33 صفحه ای جایگزین شود، ممکن است  لیفتراک عملکرد خوبی داشته باشد.

اما تفاوت وزن 900 پوند به طور قابل توجهی ظرفیت بالابرنده لیفتراک را کاهش می دهد. از وزن باتری که سازنده لیفتراک توصیه می کند، اطمینان حاصل کنید تا عملیات ایمن انجام شود.

هنگام خرید باتری مورد استفاده، همیشه به اطلاعات تست که میزان درصد ظرفیت اصلی باتری را نشان می دهد، توجه داشته باشید. دقت کنید که یک باتری با ظرفیت 100 عدد با ظرفیت باقی مانده 75 درصد با ظرفیت برابر با یک باتری با ظرفیت 75 اینچ با اندازه همان اندازه فیزیکی برابر است. البته، عوامل دیگر مانند عمر باقیمانده عمر باتری نیز در تصمیم خرید تاثیرگذار است.

 

021-55363510

 

021-55363511

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.