لوگو امداد باتری غلامی

اطلاعاتی در مورد باطری فرسوده و اسقاطی

خرید باطری فرسوده و اسقاطی

باطری فرسوده و اسقاطی و نکاتی مفید در مورد آن

 

هنگامی که قصد خرید باطری ماشین را دارید، اگر باطری فرسوده خود را تحویل دهید یک قیمت دارد و اگر باطری فرسوده را تحویل ندهید و یا نداشته باشید، قیمت قطعا متفاوت خواهد بود. به گونه ای که اگر باطری فرسوده را تحویل دهید قیمت باتری خودرو کاهش خواهد یافت. در حقیقت مشتری مبلغی که جهت خرید باطری می دهد تفاوت بین باطری فرسوده و باطری نو می باشد. اما سوالی که ممکن است از خودتان بپرسید این است که باطری فرسوده و خراب به درد چه کاری می خورد و اصلا چرا با تحویل آن قیمت باطری تا این حد تغییر می کند؟

 

تحویل باتری فرسوده هنگام خرید باطری ماشین

قیمت باطری فرسوده بازیافت باتری فرسوده خرید بابرخی مشتریان تمایلی به تحویل باطری فرسوده ندارند. و یا می خواهند برای کار دیگری از آن استفاده کنند. و یا باطری ماشینشان به سرقت رفته و اصلا باطری کهنه ندارند. که در این صورت با قیمت های بسیار بالاتر باطری در هنگام خرید مواجه می شوند.

اما چرا فروشندگان باطری ترجیح می دهند باطری فرسوده را دریافت کنند و اصرار به دریافت آن دارند؟ در اینجا قصد داریم توضیحاتی در مورد باطری فرسوده و دلیل تحویل گرفتن آن در هنگام خرید باطری ارائه دهیم:

 

ترکیبات باطری اسقاطی

هر باطری اسقاطی و یا فرسوده ماشین های سواری معمولی حدود پانزده تا هجده کیلو گرم وزن دارد. از این مقدار سه تا چهار لیتر اسید باطری می باشد.

حدود یک کیلو پلاستیک و بدنه باطری می باشد و بقیه وزن باطری سرب می باشد. امروزه در صنعت دنیا سرب یکی از مهمترین و پر کاربرد ترین فلزات می باشد که یکی از آنها تولید باطری است. در حدود چهل درصد سرب مصرفی در صنعت باطری سازی از بازیافت باطری های فرسوده و قراضه تامین می شود. ما بقی سرب مورد نیاز برای تولید باطری از معادن سرب تامین می شود.

 

الکترولیت و سرب داخل باتری

ترکیب الکترولیت و سرب داخل باطری بسیار سمی و خطرناک است و برای محیط زیست بسیار مضر می باشد.

رها کردن باطری فرسوده در طبیعت و یا هرجای دیگر بسیار خطرناک و آلاینده است. بنابراین هرگز یک باطری فرسوده را در طبیعت رها نکنید.

اسید باطری اگر با چشم کسی تماس پیدا کند باعث کور شدن شخص خواهد شد. یا حتی اگر سرب باطری بلعیده شود باعث مسمومیت شدید می شود. گازهایی که از باطری فرسوده تولید و در هوا پراکنده می شود باعث آلودگی هوا شده و به ریه آسیب می رساند.

اگر باطری در زیر زمین و زیر خاک دفن شود خاک آن قسمت آلوده شده و باعث بیماری می شود. در نتیجه باطری باید با شیوه صحیح و زیر نظر متخصصان و با امکانات ویژه تفکیک و بازیافت شود و مجددا به چرخه صنعت وارد شود.

 

سیستم بازیافت باطری خودرو

کشورهایی که کارخانه تولید باطری و یا سیستم بازیافت ندارند، باطری های فرسوده را جمع آوری کرده و به کشور های دیگر ارسال می کنند تا به محیط زیستشان آسیبی وارد نشود. بحث آلودگی باطری های فرسوده و اسقاط شده بسیار جدی است.

باید با دقت بازیافت و به چرخه تولید بازگردانده شود. هرگز یک و یا چند باطری فرسوده را در منزل خود نگهداری نکنید.

اگر از وسیله برقی استفاده می کنید مانند برق اضطراری که نیاز به باطری دارد حتما باطری را در جای امن و محافظت شده قرار دهید یا باعث آلودگی محیط اطراف نشود. بهترین کاری که در مورد باطری های فرسوده می توانید انجام دهید فقط تحویل آن به مراکز فروش و یا خدمات باطری است. و یا در زمان خرید باطری نو بر ای خودرو آن را تحویل فروشنده دهید. قیمت آن را از قیمت باطری نو کم خواهد کرد.

 

قیمت باتری فرسوده

قیمت باطری فرسوده از روی قیمت جهانی سرب محاسبه می شود. از آن جا که قیمت سرب مانند سایر فلزات هر روز در حال تغییر است قیمت باطری فرسوده هم دائما در حال تغییر می باشد. با افزایش قیمت سرب قیمت باطری فرسوده هم افزایش میابد و با کاهش آن قطعا قیمت باطری هم کاهش میابد. البته این قیمت جهانی است و ربطی به بازار داخل کشور ندارد.

در مواردی مشاهده شده طی یک روز قیمت سرب به شدت افزایش یافته در نتیجه قیمت باطری فرسوده و باتری نو هر دو افزایش یافته. در مواردی هم بالعکس با کاهش شدید قیمت سرب حتی طی یک روز قیمت باطری کاهش داشته است.

چنانچه می خواهید قیمت باطری فرسوده را دقیق داشته باشید باید قیمت به روز آن را نگاه کنید. قیمت هر باطری کهنه با توجه به آمپر باطری محاسبه می شود هرچه آمپر باطری بالاتر باشد قیمت آن باتری بیشتر است.

021-55363510

021-55363511

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.