لوگو امداد باتری غلامی

منظور از ظرفیت آمپرساعت یا C20 چیست؟

ظرفیت آمپرساعت یا C20 باتری

اطلاعاتی مفید در مورد ظرفیت آمپر ساعت باتری یا C20

 

C20 مقدار یا ظرفیت آمپر ساعت باتری جریانی است که یک باتری می تواند به صورت مستمر برای 20 ساعت در دمای 80 درجه فارنهایت (برابر با 26.66 سانتیگراد) تولید کند. بدون آن که ولتاژ باتری از 10.5 کمتر کند. واحد آن آمپرساعت (AH) می باشد. ظرفیت آمپرساعت یا C20

برای اطمینان از صحت و انطباق با واقعیت رتبه های اعلام شده، باتری های اسیدی دارای پارامترهای چندگانه ای برای چگونگی محاسبه رتبه AH می باشند. برای بدست آوردن رتبه AH، باتری مورد آزمایش قرار می گیرد.

منظور از ظرفیت آمپر ساعت باتریطی مدت زمان معینی، شارژ آن به صفر برسد و اصطلاحاً دشارژ شود. برای این کار به طور معمول یک عدد به حرف C اضافه می شود.

مثلاً C100 یا C20 یا C10 یا C5 که این اعداد معرف همان مدت زمان معینی است که انرژی باید در سراسر آن باتری توزیع شود.

 

مدت زمان استاندارد اندازه گیری

مدت زمان استاندارد اندازه گیری 20 ساعت می باشد که به آن C20 گفته می شود. به عنوان مثال اگر نرخ رتبه C20 یک باتری برابر با 100 آمپرساعت باشد. این نشان می دهد باتری مذکور می تواند جریانی معادل 100 آمپر را برای مدت زمان 20 ساعت تولید کند. به عبارت دیگر به این معناست که این باتری ظرف مدت زمان 20 ساعت با بار 5 آمپر تخلیه می شود.

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.