شاخص آمپراژ باتری در هوای گرم

بررسی شاخص آمپراژ باتری خودرو در هوای گرم

 

 

HCA یا Hot Cranking Amps (شاخص آمپراژ باتری ماشین در هوای گرم) برادر دوقلوی شاخص آمپراژ باتری ماشین در هوای سرد (CCA)  یا Cold Cranking Amps است که قبلا آن را توضیح دادیم؛ هر دو شاخص روش هایی متفاوت برای اندازه گیری قدرت باتری هستند. هر دو شاخص در عبارت Cranking Amps مشترک هستند و تفاوت آنها فقط در این واژه ابتدایی شان یعنی Cold و Hot به معنی سرد و گرم است.
همان طور که گفتیم CCA یک شاخص برای اندازه گیری میزان آمپراژی است که یک باتری می تواند برای ۳۰ ثانیه در ۰ درجه فارنهایت تحویل داده – در حالی که هنوز ولتاژ کافی برای روشن کردن ماشین را حفظ کرده است. برای آشنایی با تعریف شاخص HCA در ادامه مقاله با ما همراه بشید.

 

 

HCA یا شاخص آمپراژ باطری ماشین در تابستان و هوای گرم

با انجام آزمایش در دمای بالاتر ( یعنی ۳۲ درجه فارنهایت به جای ۰ درجه فارنهایت)، HCA باتری همیشه حدود ۱۵ درصد از CCA آن بیشتر خواهد بود. اگر شما بر مبنای رتبه HCA قصد دارید تا باتری خود را انتخاب کنید، به دنبال باتری هایی بگردید که حداقل دارای HCA معادل ۶۵۰ باشند.
HCA یک شاخص اندازه گیری دقیق از میزان آمپراژی است که یک باتری دارای فول شارژ می تواند در دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و برای مدت ۳۰ ثانیه تحویل داده به گونه ای ولتاژ ۷٫۲ ولت (۱۲ ولت باتری) را در خود حفظ کند. HCA یک امتیاز است که به طور خاص برای روشن کردن اپلیکیشن ها و لوازم جانبی خودرو در شرایط گرم کاربرد دارد. رتبه HCA هنوز به طور رسمی در صنعت خودروسازی پذیرفته نشده و یا رد نشده است.
شاخص HCA در حقیقت بیشتر یک اصطلاح است که بعضی از مدیران بازاریابی آن را ابداع کرده اند تا شماره های آمپر Cranking Amp خود را بالاتر جلوه دهند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *