لوگو امداد باتری غلامی

نحوه کار المنت گرم کن شیشه عقب و جلو ماشین

چگونگی کار گرمکن شیشه عقب و جلو خودرو

طرز کار گرمکن شیشه عقب و جلو خودرو

 

گرمکن شیشه عقب و جلو خودرو که از سیستم بخاری خودرو استفاده می کند در بعضی مواقع به عنوان گرم کن اصلی خوانده می شود. زیرا که طراحی آن به منظور پاک کردن شیشه جلو و شیشه های جانبی خودرو می باشد. طرز کار آن بر پایه دو اصل کلی استوار است. برای ذوب کردن یخ چسبیده به شیشه خودرو استفاده می شود.

شیشه گرم کن اصلی پس از روشن شدن، با مکش هوای تازه از خارج خودرو باعث گرم شدن شیشه ها می شود. شیشه گرم کن اصلی علاوه بر یخ زدایی شیشه ها عمل بخار زدایی را نیز انجام می دهد. برای این منظور، گرم کن اصلی خودرو اساساً رطوبت هوا را از طریق عبور از سیستم تهویه مطبوع خودرو کم می کند. وقتی هوای نم گیری شده و خشک به شیشه های خودرو برخورد می کند.طرز کار المنت شیشه گرم کن جلو خودرو

قابلیت جذب مقدار زیادی از رطوبت تقطیر شده بر روی سطح شیشه را داراست و به نحو مؤثری بخار نشسته روی شیشه ها را ناپدید می کند. البته هوای گرم قابلیت ذخیره رطوبت بیشتری نسبت به هوای سرد دارد. و به همین دلیل است که به دلیل عملکرد همزمان این دو سیستم با یکدیگر ، گرم کن اصلی خودرو تأثیر گذاری بسیاری دارد. گرچه می توان با روش معمولی پاک کردن دستی بخار شیشه ها را تمیز نمود. ولی این کار موجب به جا ماندن لکه بر روی سطح شیشه شده و به علت ایجاد انعکاس نور باعث دشواری دید می گردد.

 

طرز کار شیشه گرم کن عقب

نوع دیگر شیشه گرم کن که از بخاری خودرو استفاده نمی کند. از آنجا که برای شیشه عقب و آیینه های خودرو استفاده می شوند گاهی به عنوان گرم کن ثانویه شناخته می شود. این سیستم به طور کلی توسط یک شبکه سیمی و بر اساس مکانیزم گرمایش مقاومتی عمل می کند. با افزایش درجه حرارت سطح شیشه و آینه موجب ذوب یخ و بخار زدایی آن می گردد.

گرم کن شیشه عقب معمولا از یک شبکه سیمی ساخته شده است. که بر روی سطح شیشه نصب شده و به راحتی قابل تشخیص است. در حالی که گرم کن آینه  معمولا به صورت سیم کشی داخلی ساخته شده و از بیرون قابل رؤیت نیست. به هر حال هردو آنها از مکانیزم مشابه گرمایش مقاومتی استفاده می کنند. هنگامی که کلید آن را روشن می کنید ، یک جریان الکتریکی وارد شبکه سیمی شده و مقاومت سیم ، موجب ایجاد حرارت می گردد.

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.