لوگو امداد باتری غلامی

وزن استاندارد باتری ماشین

چگونگی اندازه گیری وزن باتری ماشین

چگونگی یافتن وزن باتری ماشین

 

برای یافتن وزن باتری ماشین ابتدا هنگام انتخاب یک باتری اتومبیل، مهم‌ترین مشخصه‌هایی که باید در نظر بگیرید. عبارتند از: ظرفیت، اندازه، قطبیت و شروع جریان. باتوجه به اینکه وزن یک باتری ماشین، هیچ تاثیری بر انتخاب نهایی شما ندارد. با این حال،  از آنجایی که در بعضی موارد ممکن است به آن نیاز داشته باشید ، لازم است بدانید که چقدر باتری خودروی شما وزن دارد.

 

دانستن وزن باتری خودرو چه کمکی به ما می کند؟

برای مثال، اگر بخواهید موتور اتومبیل خود را به روز کنید، نیاز دارید تا باتری را خارج کنید. در این حالت، وزن باتری اتومبیل به شما کمک خواهد کرد تا بار ساختمانی المنت خودرویتان را محاسبه کنید و نگهدارنده‌ی مربوطه را انتخاب کنید. همچنین، ممکن است شما نیاز داشته باشید تا باتری خودرویتان را جابجا کنید. اگر مکانی که می‌خواهید باتری خودرو را ببرید دور باشد، می‌توانید بفهمید با چه وسیله‌ای باتری اتومبیلتان را جابجا کنید. البته وزن آن مهمترین ویژگی در این جا است. در نهایت، دانستن وزن باتری خودرویتان تنها از نظر سطح هوش عمومی شما خوب است.

 

وزن باتری اتومبیل خود را چگونه پیدا کنید؟

در اکثر موارد، وزن آن روی بر چسبی که روی باتری خودروی شما است پیدا می‌شود. اگر می‌خواهید ببینید که وزنی که نوشته شده است صحیح است، باید خودتان آن را وزن کنید. همچنین شما باید این واقعیت را در نظر بگیرید که وزن نوشته شده بر روی برچسب باتری اتومبیل، وزن آن در حالت شارژ خشک است و الکترولیت‌ها را در نظر نگرفته است. مدل و سازنده‌ باتری اتومبیل، نقش اصلی در وزن باتری دارند.

مدل‌هایی با ظرفیت بالاتر، نیاز به صفحات و الکترولیت بیشتر دارند؛ بنابر این وزن باتری بیشتر می‌شود. برای مثال، باتری خودرو شخصی و حمل و نقل کوچک، وزنی حدود ۲۶ تا ۴۴ پوند (۱۲ تا ۲۰ کیلوگرم) دارند. باتری‌های ساخته شده برای وسایل حمل بار وزنی معادل ۴۴ تا ۹۹ پوند (۲۰ تا ۴۵ کیلوگرم) دارند. در این جا ما در مورد باتری‌های اسید سرب صحبت می‌کنیم. در‌مورد باتری‌های قلیایی، وزن مطابق با یک جدول مخصوص محاسبه می‌شود و بر اساس ویژگی‌های هر مدل ،خاص است.

 

وزن استاندارد یک باتری اتومبیل چقدر است؟

وزن استاندارد باطری خودرو چقدر است؟ابعاد کلی یک باتری اتومبیل، برخلاف وزن، باید در هنگام خرید یک باتری جدید مورد توجه قرار بگیرد. اندازه‌ یک باتری اتومبیل بستگی به ویژگی‌های اصلی آن دارد: ظرفیت باطری خودرو و شروع جریان. بیشترین ارزش این مشخصات نیاز بیشتر به الکترود و حجم الکترود است. در نتیجه بیشتروزن مربوط به پوسته باتری اتومبیل است.

شما احتمالا متوجه شده‌اید که باتری‌های اتومبیل ساخته شده برای وسایل نقلیه‌ باربری که دارای ظرفیت بیشتری هستند، بزرگ‌تر از باتری وسایل نقلیه مسافربری هستند. ساده‌ترین راه برای خرید باتری این است که باتری را انتخاب کنید که دارای اندازه و ویژگی‌های مشابه با باتری قبلی خودروی شما باشد. به منظور درک بهتر اندازه‌ی باتری‌ها، ما امروز اندازه‌ی استاندارد اصلی باتری‌های موجود در بازار را توصیف می‌کنیم.

 

اندازه استاندارد باتری های اروپا

باتری‌هایی با این اندازه می‌توانند در اتومبیل‌هایی که در اروپا تولید می‌شوند، استفاده شوند. اگر باتری طبق استاندارد اروپا باشد، شما بلافاصله می‌توانید تشخیص دهید چرا که این باتر‌ی‌ها در قسمت سرپوش فرو رفته اند.

 

اندازه استاندارد باتری های آسیا

چنین باتری‌هایی نسبت به اندازه‌ی استاندارد اروپایی متفاوت هستند. علاوه بر این، اندازه‌های متفاوتی دارند. چنین باتری‌هایی هم سطح با سرپوش آن هستند. پوسته‌ آن مقداری بالاتر است. توجه داشته باشید که اکثر خودروهای ساخته شده توسط تولیدکنندگان آسیایی چنین باتری‌هایی دارند.

به استثنای تفاوت در اندازه، این باتری‌ها در زیر کاپوت اتومبیل به روش دیگری نصب می‌شوند. باتری با اندازه‌ استاندارد اروپایی با استفاده‌ از پرچم شبکه‌ی باتری که زیر پوسته‌ باتری قرار دارد ثابت می‌شود. باتری‌ با اندازه‌ آسیایی با استفاده از فشار دادن گیره‌ی استفاده شده در پایانه‌های پیچ مانند، نصب می‌شوند. به همین دلیل هنگام خرید باتری جدید باید باتری را انتخاب کنید که مطابق اندازه‌ی باتری قبلی اتومبیل شما باشد وگرنه در هنگام نصب باتری جدید به مشکل بر می‌خورید.

 

اندازه‌ استاندارد باطری های آمریکایی

چنین باتری‌هایی تقریبا مشابه با باتری‌های اتومبیل‌های اروپایی هستند. با این حال، تفاوتی وجود دارد؛ رانندگان ماشین‌های امریکایی در سمت چپ خودرو قرار دارند. این مدل رزو‌ه‌های داخلی دارد و شما پایانه‌های باتری را با استفاده از پیچ به آن‌ها وصل می‌کنید.

اکنون شما می‌دانید که وزن متوسط باتری اتومبیل چقدر است. این دانش شما در هنگام خرید باتری ماشین جدید برای اتومبیلتان مفید خواهد بود. ممکن است وزن باتری اتومبیلتان را هنگام خرید فراموش کنید، با این حال اندازه‌ باتری را همیشه به حساب خواهید آورد. اگر این موضوع را فراموش کنید، ممکن است بعدا در هنگام نصب  باتری زیر کاپوت خودروتان مشکل داشته باشید.

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.