شیوه های عيب يابي سيستم كولر ماشین

چگونگی رفع عیوب کولر خودرو

چگونگی رفع عیوب کولر خودرو

 

برای آشنایی با چگونگی رفع عیوب کولر خودرو این مقاله را مطالعه کنید…

مشكل: هوای خروجی از كانال های كولر به اندازه كافي خنك نيست.

علت ها:

1- دريچه ورودي هواي خارج خودرو باز است.
روش اصلاح: دريچه را ببنديد.

2- تسمه كمپرسور خوب سفت نيست و لغزش دارد.
روش اصلاح: يا تسمه را تعويض كنيد و يا اگر سالم است آنرا به اندازه كافي سفت كنيد.

3- شير آب رادياتور بخاري باز است.
روش اصلاح: شير آب بخاري را ببنديد و در صورتي كه در خودرو شيري به اين منظور پيش بيني نشده شيلنگ آب بخاري را با پوسته موتور يكسره كنيد.

4- دريچه بخاري باز است.
روش اصلاح: دريچه بخاري را ببنديد.

5- پره هاي كندانسور توسط ذرات ريز مسدود گشته.
روش اصلاح: كندانسور را با فشار هوا تغيير كنيد.
6- مايع مبرد (گاز مبرد) در محلي از كولر به بيرون نشت كرده.
روش اصلاح، سيستم را از نظر نشتي چك كنيد و نشتي را بر طرف كنيد.

7- خشك كن بر عكس نصب شده
روش اصلاح: خشك كن را باز كرده و به نحو صحيح مونتاژ كنيد.

8- خشك كن مسدود است.
روش اصلاح: خشك كن تعويض گردد.

9- اواپراتور مسدود است.
روش اصلاح: محل گرفتگي اواپراتور را تميز كنيد.

10- سطح اواپراتور يخ زده است.
روش اصلاح: ترموستات را كنترل كنيد.

 

مشكل: هوای خروجی از اواپراتور دارای طعم و بوی خاصی است.

علت ها:

1- ذرات ريزي در لابه لاي پره هاي اواپراتور جمع شده اند.

روش اصلاح: داخل پره هاي اواپراتور را تميز كنيد.

2- لوله تخليه آب زیر اواپراتور مسدود است.

روش اصلاح: لوله تخليه آب اواپراتور را تميز كنيد.

3- جلبك هايي در لابه لاي پره هاي اواپراتور رشد كرده اند.

روش اصلاح: پره هاي اواپراتور را با مواد هيدروفيليك شتسشو دهيد.

 

مشكل: سيستم كولر سر و صدا و ارتعاش زيادي دارد.

علت ها:

1- تسمه كمپرسور شل شده و يا اينكه كمپرسور در محل خود محكم نصب نشده است.

روش اصلاح: تسمه كمپرسور را سفت كرده و يا پيچ هاي اتصال كمپرسور را در جاي خود محكم كنيد.

2- داخل سيكل كولر كمي هوا وجود دارد.

روش اصلاح: گاز كولر را توسط دستگاه ريكاوري تخليه و مجدداً شارژ نماييد.

 

مشكل: كمپرسور روشن نمي شود يا به سرعت قطع و وصل مي شود.

علت ها:

1- رله كنترل آمپر خراب است.

روش اصلاح: رله مربوطه را چك كنيد.

2- ترموستات خراب است.

چگونگی رفع عیوب کولر خودروروش اصلاح: ترموستات را كنترل و در صورت امكان تنظيم كنيد.

3- سوئيچ فشار خراب است.

روش اصلاح: سوئيچ فشار و كانكتور برق آن را چك كنيد.

4- فيوز اصلي كولر سوخته است.

روش اصلاح: فيوز را تعويض كنيد.

5-تسمه كمپرسور شل مي باشد.

روش اصلاح: تسمه را به اندازه مناسب سفت كنيد.

6- كمپرسور مشكل داخلي دارد. عويض كنيد.

7- ولتاژ باتري خودرو خيلي كم است.

روش اصلاح:باتري را مجدداً شارژ و يا تعويض نماييد.

8- كلاچ كمپرسور خراب است.
روش اصلاح: كلاچ را تعويض كنيد.

9- سطح درگيري كلاچ آغشته به روغن شده است.
روش اصلاح: سطح درگيري كلاچ را تميز كرده و يا كلاچ را تعويض كنيد.

10- فاصله بين پولي كمپرسور و صفحه كلاچ زياد است.
روش اصلاح: فاصله محرك كلاچ تا پولي را تنظيم كنيد.

11- بعضي يا يكي از رله هاي سه تايي خراب است.
روش اصلاح: رله خراب را از رله سه تايي جدا كرده تعويض كنيد.

 

مشكل: فشار در شير شارژ فشار پايين خيلي بالا است.

علت ها:

1- كمپرسور مشكل داخلي دارد.
روش اصلاح: كمپرسور تعمير و يا تعويض شود.

2- اتصال حس كننده شير انبساط به لوله خروجي اواپراتور به درستي برقرار نيست.
روش اصلاح: اتصال تعمير شود.

3- خمير حباب شير انبساط كنده شده است.
روش اصلاح: خمير تعويض گردد.

4- تنظيم شير انبساط به هم خورده و بيش از حد باز است.
روش اصلاح: شير انبساط تعويض گردد.

 

مشكل: فشار در شير شارژ فشار پايين خيلي پايين است.

علت ها

1- ميزان شارژ كافي نيست.
روش اصلاح: سيستم را مجدداً شارژ كنيد.

2- خشك كن (دراير) مسدود است.
روش اصلاح: دراير تعويض گردد.

3- شير انبساط مسدود است.

روش اصلاح: شير انبساط تعويض گردد.
4- ترموستات خراب است.

روش اصلاح: ترموستات را چك كنيد.

5- لوله ها يخ زده اند.
روش اصلاح: لوله ها را تميز كرده و يا جايگزين كنيد.

 

مشكل: فشار در شير شارژ فشار بالا خيلي بالا است.

علت ها:

1- خنك كاري كندانسور ضعيف است.
روش اصلاح: كندانسور را كنترل كرده و پره هاي آن را با فشار هوا تميز كنيد.

2- فن كمكي كندانسور خراب است.
روش اصلاح: فن كندانسور تعمير و يا تعويض شود.

3- شارژ گاز بيش از اندازه است.
روش اصلاح: شارژ گاز تخليه و مجدداً شارژ شود

4- داخل لوله ها هوا وارد شده است.
روش اصلاح: شارژ گاز تخليه و مجدداً شارژ شود.

 

مشكل: فشار در شير شارژ فشار بالا خيلي پايين است.

علت ها:

1- ميزان شارژ گاز كافي نيست.
روش اصلاح: سيستم را از نظر نشتي چك كنيد و پس از رفع عيب، آنرا مجدداً شارژ كنيد.

2- كمپرسور يا كلاچ آن مشكل داخلي دارد.
روش اصلاح: كمپرسور تعمير و يا تعويض گردد.

 

مشكل: حين عملكرد كولر دمای آب رادياتور بصورت غير طبيعي بالا می باشد.

علت ها:

1- مدار دور تند درست تنظيم نشده است.
روش اصلاح: پيچ تنظيم مدار تند را تنظيم كنيد.

2- رله مربوط به فن كندانسور خراب است.
روش اصلاح: رله مربوط را تعويض و يا تنظيم كنيد.

3- فن كندانسور سوخته است.
روش اصلاح: فن كندانسور را تعمير و يا تعويض كنيد.

4- درپوش رادياتور خودرو درست آب بندي نشده است.
روش اصلاح: درپوش رادياتور را تعمير و يا تعويض كنيد.

5- فن رادياتور كار نمي كند
روش اصلاح: فن رادياتور و سنسور كنترل دماي آب رادياتور را كنترل كنيد.

6- عقربه دماي آب رادياتور روي داشبورد، دما را درست نشان نمي دهد.
روش اصلاح: عقربه مربوطه و يا سنسور كنترل عقربه مربوطه را كنترل و در صورت اشكال تعمير و يا تعويض كنيد.

 

مشكل: كمپرسور كولر به طور دائم كار مي كند و به صورت متناوب قطع و وصل نمي شود.

علت:

ترموستات اواپراتور تنظيم نشده و يا تنظيم آن به هم خورده است.

روش اصلاح: ترموستات را تعمير و يا تعوض كنيد.

 

 

کاربر گرامی، جهت شارژ گاز کولر ماشین خود و چگونگی رفع عیوب کولر خودرو ، می توانید به کارشناسان ما مراجعه نمایید.

 

آدرس ما : تهران, خیابان کارگر جنوبی, بالاتر از میدان قزوین, جنب بانک صادرات, پلاک 1.571

 

تلفن تماس: ۵۵۳۶۳۵۱۰ – ۵۵۳۶۳۵۱۱-۰۲۱

تلفن همراه: ۰۹۱۲۱۵۰۰۵۶۰

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.