لوگو امداد باتری غلامی

چگونه از باتری خودرو در تابستان مراقبت کنیم

چگونگی نگهداری از باتری خودرو در فصل تابستان و گرما

روش نگهداری باتری ماشین در تابستان

 

در زمینه نگهداری باتری ماشین در تابستان ، به طور معمول به باتری توجه چندانی نمی شود. مگر در زمان هایی که استارت زدن خودرو با مشکل مواجه می شود. این اتفاق بیشتر زمان سرد شدن هوا رخ می دهد. باتری را باید در تمام طول سال بررسی و امتحان کنید تا مطمئن شوید هرگاه بدان لازم دارید به درستی کار می کند. تابستان زمانی است که مشکلات باتری شروع می شوند. اما به این دلیل که موتور به آسانی می چرخد ، وضعیت نامناسب باتری خودرو نادیده گرفته می شود. در این مقاله روش نگهداری باتری ماشین در تابستان را به شما آموزش دهیم.

برخی از چیزهایی که گرما برآن ها اثر می گذارد عبارتند از : گرمای شدید هوا به همراه گرمای بیش از حدی که در محفظه موتور تولید می گردد، فرسایش ترمینال ها و کابل های باتری را سریع تر می کند. دماهای بالا باعث تبخیر مایع درون باتری می گردند. این امر باعث فرسایش شبکه های داخلی باتری می شود. درطول دماهای بالا ، استقامت باتری خودرو کمتر می شود.

این مشکل تا حد زیادی بر استارت خوردن خودرو در دماهای پایین اثر می گذارد. زمانی که جیوه به پایین تر از نقطه انجماد می رسد، قدرت باتری یک سوم قدرت آن در هوای گرم می گردد. در پایین تر از صفر فارنهایت فقط نصف قدرت آن در گرما را دارد. مراقبت از باتری شامل بازبینی و نگهداری آن در طول سال می گردد.

هشدار : همواره در حین بررسی باتری، محافظ چشم، لباس آستین بلند و دستکش بپوشید تا مانع آسیب رسانی اسید باتری به بدن خود شوید.

 

مراقبت تابستانی از باتری

بررسی وضعیت ظاهری باتری

نگهداری باتری ماشین در تابستان گرم و داغ

  • وضعیت بصری باتری را بررسی کنید.
  • اگر محفظه باتری شکسته باشد ، نشتی داشته باشد یا از طرفین یا بالا برآمدگی داشته باشد، باید آن را تعویض کنید.
  • بررسی کنید در دو سر کابل ها یا قطب های باتری درحال فرسودن نباشند.
  • در صورت داشتن فرسودگی ، آن را مانند روش شماره 3 پاک کنید.

 

بررسی وضعیت سطح مایع باتری

سطح مایع باتری را بررسی کنید. تمامی باتری ها درپوش هایی برای بررسی سطح مایع ندارند. اگر باتری شما نیز این درپوش را ندارد، از این مرحله بگذرید. دربند یا درپوش ها جلوی مایع درون باتری را محکم می بندند.

برای بررسی سطح مایع، درپوش یا دربند را باز کنید. اگرمایع درون باتری صفحه های عمودی داخل باتری را بپوشاند ، نیازی به توجه ندارد. اگر قسمت بالای صفحه های درون باتری خارج از مایع باشند، به دقت مقداری آب مقطر به آن اضافه کنید. فقط به حدی آب بریزید که صفحه ها را به طور کامل بپوشاند. اگر باتری را بیش از حد پر کنید، در دماهای بالا منبسط شده و ممکن است اسید باتری از بالای آن سرریز کند.

هشدار : همواره از آب مقطر برای ریختن در باتری استفاده کنید و نه از آب شیر.
حال، درپوش یا دربند باتری را سفت ببندید.

 

شارژ کامل باطری خودرو

باتری را به طور کامل شارژ کنید. اگر به سفرهای کوتاه می روید یا بیشتر در داخل شهر رانندگی می کنید ، ممکن است باتری تان بین مبدأ و مقصدتان به طور کامل شارژ نشود. این امر می تواند به تخلیه باتری در طول زمان منجر شود که شما را لنگ می گذارد یا به تقویت باتری نیاز خواهید داشت. برای شارژ باتری از یک شارژر خودکار مانند  Schmacher SpeedCharge استفاده کنید.

سری قرمز را به ترمینال باتری مثبت (+) و سری سیاه را به ترمینال منفی (-) وصل کنید. بالاترین سرعت شارژ مانند amp 12 را انتخاب کنید. سپس شارژر را به برق وصل کنید. آن بسته به وضعیت باتری سرعت شارژ را به طور خودکار تنظیم خواهد کرد. تا زمانی که شارژر نشان دهد باتری به طور کامل شارژ شده منتظر بمانید. با بیرون کشیدن دوشاخه از پریز برق و سپس جداکردن سری کابل از باتری ، شارژر را جدا کنید.

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.