لوگو امداد باتری غلامی

چه عواملی سبب کاهش عمر باتری ماشین می شوند؟

عمر باطری خودرو

عواملی که باعث کاهش عمر مفید باطری خودرو می شوند

 

نکاتی درباره کاهش عمر مفید باتری ماشین

1- خوردگی قطبین باتری (محل های اتصال بست هایی که به موتور و دیگر اجزا می روند) که ناشی از عدم تمیز کردن و شستن به موقع سر باتری است.
2- توجه نکردن به میزان آب باتری موجود در خانه های باتری و یا مخلوط شدن مواد مخرب با آن.
3- نشت کردن آب باتری از یک خانه باتری به خانه ای دیگر
4- استفاده مدام از کولر ماشین به هنگام ترافیک و پایین بودن دور دینام
5- شل بودن سر باتری ها و خراب بودن آنها
6 – استارت زدن زیاد در روز و گرفتن بیش از حد توان باتری خودرو
7- استفاده از باتری های تاریخ گذشته
8- کج بودن باطری ماشین در جای خود

 

عمر مفید باتری خودرو چقدر است ؟

باطری ها دارای بارهای مکانیکی و الکتریکی متغیری هستند و به همین دلیل حتی با وجود امکانات و تجهیزات موجود تست در لابراتورها نمی توان عمر مفید باتری خودرو را تخمین زد . یکی از بادوام ترین تست ها در باطری های دارای آنتیموان استفاده می گردد ، (آنتیموان در واقع همان سرب سخت است که به دلیل پدیده فرسایش و خوردگی صفحات مثبت به شدت تجزیه می شود و همین امر باعث افزایش دشارژ باتری و تجزیه آنتیموان می شود . ) به همین دلیل شرکت ها و کارخانجات بزرگ ، شرایط تست مخصوص را ایجاد نموده است . در انجام چنین تست هایی ، قابلیت راه اندازی و استارت زنی باطری معمولی پس از 60 ماه در حدود 50 درصد افت می کند و این در حالی است که در باطری های کلسیم – سرب این زمان تا 80 ماه طول می کشد .
در خودروهایی که در مناطق شلوغ و پرتردد و با ترافیک بالا هستند چون تحت شرایط بارهای زیاد می باشند مثل ون و یا اتوبوس و تاکسی ها از باطری های سیلد ( اتمی ) به دلیل وجود مزایای فراوان استفاده می گردد .

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.