لوگو امداد باتری غلامی

مزایا و معایب استفاده از باطری خودرو با آمپر بالاتر

مزایا و معایب استفاده از باطری ماشین با آمپر بالاتر

 استفاده از باطری ماشین با آمپر بالاتر چه مزایا و معایبی دارد

 

همانطور که می دانیم، باطری و دینام خودرو با عددی با واحد آمپر/ساعت مشخص می شوند. چنانچه باطری ماشین را یک منبع نگهدارنده انرژی و دینام را تولیدکننده انرژی در نظر بگیریم، در صورتی که باطری آمپر ساعت کمتری از دینام داشته باشد و خالی باشد، سریع تر شارژ می شود. در اینجا توضیحاتی درباره باطری ماشین با آمپر بالاتر به شما ارائه می دهیم.

استفاده از باطری ماشین با آمپر بالاترتاز مانی که خودرو روشن است، اکثر مصرف کننده ها انرژی خود را از دینام تامین می کنند. باطری نیز نقش یک فیلتر را ایفا می کند و همینطور تامین کننده جریان های لحظه ای بالا.

اگر از باطری با آمپر ساعت بالاتری استفاده کنیم مزایا و معایب آن چیست؟

مزایای آن تامین نیروی بیشتر در زمان بیشتر.

 

معایب استفاده از باطری با آمپر بالا

باطری بزرگتر از دینام تا وقتی که دشارژ های سنگین نشده و تخلیه نشده باشد برای دینام مشکلی به وجود نمی آورد. مشکل اما زمانی پیش می آید که باطری تخلیه شود.

دینام کوچکتر برای اینکه بتواند این باطری را تخلیه شده را شارژ نماید باید زمان بیشتری وقت صرف کند. به عنوان مثال، یک دینام 60 آمپر ساعتی یک باطری 60 آمپر ساعتی کاملا تخلیه شده را 1 ساعته شارژ می کند و یک باطری 90 آمپر ساعتی را در مدت زمان یک و ساعت و نیم شارژ خواهد نمود.

 

نکته مهم: 

توجه داشته باشید که منظور ما از نصب باتری با آمپر بالاتر از حد استاندارد و مشکلات متعاقب آن، معطوف به تفاوت ۵ یا ۱۰ آمپری نیست؛ کار غیراصولی وقتی صورت می گیرد که فردی برای مثلا خودروی پراید خود به جای باتری مناسب ۵۰ یا ۶۰ آمپری ، باتری ۷۰ آمپری نصب کند.

پس با توجه به آنچه که گفته شد، یکی از پارامترهای انتخاب باتری مناسب خودرو ، میزان برقی است که در مجموع قسمت های مختلف خودرو مصرف می کنند. با اضافه شدن باند به سیستم صوتی قطعاً مصرف برق خودرو افزایش می یابد و باتری با آمپر پایین تر جوابگوی آن نیست.

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.