لوگو امداد باتری غلامی

پیشگیری از خطر انفجار باتری خودرو

جلوگیری از انفجار و ترکیدگی باتری ماشین

جلوگیری از انفجار باتری خودرو و ترکیدگی آن

 

باتری خودرو از خود گازهای منفجر شونده متصاعد می کند. به همین علت همواره باید آنها را از جرقه، شعله، سیگارهای روشن یا سایر منابع ایجاد کننده احتراق و جرقه دور نگه داشت. برای جلوگیری از انفجار باتری خودرو به نکات زیر توجه کنید.

همواره هنگامی که در مجاورت و نزدیکی باتری ها کار می کنید، از عینک ایمنی و ماسک ایمنی صورت استفاده کنید. هیچکس نباید در نزدیکی باتری کار کند. (چه در یک وسیله نقلیه یا بر روی میز کار در کارگاه) پیشگیری از خطر انفجار باتری خودرو

افرادی که قصد شارژ باتری خودرو را دارند باید به دستورالعمل های مربوطه آشنایی داشته باشند.

 

گازهای متصاعدشونده از باتری ماشین

گازهای هیدروژن و اکسیژن در حین کارکرد معمولی باتری تولید می شود. اگر تهویه در آن مکان ضعیف باشد، ممکن است در اطراف باتری، محیطی قابل انفجار به وجود آید. ممکن است ساعت ها پس از شارژ باتری، گازهای قابل انفجار در باتری وجود داشته باشند.

به همین دلیل استفاده از پیچ های درب باتری که دارای خاصیت ضدحرارتی هستند افزایش یافته است.

این پیچ ها به گونه ای طراحی شده اند که از اشتعال گازهای درون باتری براثر جرقه های ایجاد شده در خارج از باتری جلوگیری می کنند. همینطور مانع از انفجار می شوند.

 

نکات ایمنی جهت جلوگیری از انفجار باطری خودرو

نکات ایمنی برای جلوگیری از انفجار و ترکیدگی باطری ماشینامداد باتری ایران، بعنوان نماینده رسمی فروش باتری خودرو؛ از جمله انواع باتری ایرانی و کره ای ، باتری ups و … توصیه می کند جرقه، شعله یا منابع جرقه زا را کاملاً از باتری دور نگهدارید.

اگر باتری منفجر شود ممکن است بر اثر اصابت تکه های متلاشی شده به چشم اشخاص جراحت وارد آید. همیشه هنگامی که در مجاورت باتری کار می کنید از عینک ایمنی و ماسک ایمنی صورت استفاده کنید. هرگز در حین شارژ کردن باتری یا در هنگام استفاده ، بدنتان را بر روی باتری خم نکنید.

 

نحوه استفاده از کابل باطری خودرو

از تمیز بودن بست های کابل دستگاه شارژ باتری یا سیم های هادی مربوط به بوستر (توان افزا) اطمینان حاصل کنید. آنها را محکم وصل نمایید. یک اتصال بد و ضعیف ممکن است قوس الکتریکی ایجاد کند.

این قوس الکتریکی می تواند با ایجاد جرقه، ترکیب گازی موجود در باتری را مشتعل نماید و باتری را منفجر کند. مراقب باشید که ابزار یا سایر اجسام و اشیاء فلزی بر روی قطب های باتری نیفتد.

اگر قسمت های همجوار فلزی خودرو دارای اتصال به زمین – اتصال منفی – باشند هم نباید ابزار و اجسام فلزی بر روی قطب های باتری بیفتد.
هنگامی که نزدیک یک باتری کار می کنید به هیچ وجه سیگار نکشید. هرگز درمجاورت باتری کبریت روشن نکرده و یا هرگونه شعله دیگری را نیز به باتری نزدیک ننمایید.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.