لوگو امداد باتری غلامی

تاثیرات سرمای شدید بر اتومبیل

تاثیرات سرما بر خودرو سبب به وجود آمدن چه مشکلاتی می شود

تاثیرات سرما بر خودرو

 

اگر راننده هستید و خودروی شخصی دارید، احتمالا یکی از دغدغه‌های شما این است که در فصل سرما چگونه از خودروی خود مراقبت کنید . با تغییر فصل و آمدن ماه‌های سرد سال، سیستم خودروی شما باید با شرایط آب‌ و هوایی جدید هماهنگ شود تا بتواند بهتر عمل کند و دچار مشکل نشود. این امر نیازمند این است که شما به‌عنوان مالک خودرو، بازبینی کلی از وسیله نقلیه خود انجام دهید تا تاثیرات سرما بر خودرو شما موجب از کار افتادگی نشود.

تاثیرات سرما بر خودروبرای این کار نیاز به تخصص ندارید. فقط کافی است نکاتی که مربوط به مراقبت از خودرو در فصل سرماست را بدانید. توجه به این نکات شما را یاری می‌کند تا کمتر دچار دردسر و اذیت شوید.

به همین منظور رعایت چند توصیه ضروری که در ادامه می‌خوانید، شما را از خطرات احتمالی در آینده دور و سلامت خودرو و سرنشینان آن را تضمین می‌کند.

 

تاثیر سرما بر سیستم‌های پایداری

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خودروهای نوین امروزی با داشتن ده‌ها آپشن‌ ایمنی، پایداری، تقسیم نیروی ترمز، سیستم ترمز ضدقفل و… دیگر در برابر هرگونه ناپایداری ایمن هستند اما در حقیقت اینطور نیست. انتشار ویدئوهای متعدد از تصادفات خودروهای چند صد میلیون تومانی دودیفرانسیل در یخبندان اخیر خیابان‌های بالای شهر تهران موجب تعجب بسیاری از مالکان خودروها و علاقه‌مندان این صنعت شد.

حقیقت اینجاست که تمامی سیستم‌های ضدلغزش و پایداری خودرو‌ها همگی بر اساس اطلاعات ارسالی از سنسور چرخ‌ها انجام وظیفه می‌کنند. زمانی که میزان اصطکاک میان چرخ و زمین به دلیل سرمای بسیار زیاد و یخ‌زدگی سطح‌ تایرها به نزدیک صفر می‌رسد، هیچ یک از سیستم‌های پایداری دیگر نمی‌توانند آنطور که باید عمل کنند.

به بیان ساده‌تر این سیستم‌ها بدون اصطکاک معجزه نمی‌کنند. از این رو استفاده از زنجیر چرخ در مسیرهای یخی و لغزنده حتی برای خودروهای دودیفرانسیل نیز کاملا ضروری است. برای جلوگیری از تاثیرات سرما بر خودرو به نکات زیر توجه کنید.

 

رعایت نکات زیر هنگام سرمای زمستان

  • کنترل روغن موتور
  • گرم‌کردن آرام خودرو پیش از حرکت
  • مراقبت از سلامت باتری
  • توجه به باد و فشار تایر‌ها
  • استفاده از ضد یخ
  • کنترل چراغ‌های داخلی و خارجی
  • بازبینی یا تعویض برف‌پاک‌کن‌ها
  • بررسی مایعات موتور
  • توجه به سیستم ترمز
  • معاینه فنی را از یاد نبرید

تاثیر سرمای زیاد بر اتومبیل

 

چسبندگی ترمز

آیا تا کنون بعد از روشن کردن ماشین با مشکل قفل شدن ترمزها مواجه شده‌اید؟ این مشکل را چسبندگی ترمز می‌نامند و در اثر مرطوب شدن قطعات درون سیستم ترمز به وجود می‌آید.

وقتی ماشین مدت زیادی در آب و هوای سرد و خشک خاموش می‌ماند، این مشکل برایش ایجاد می‌شود.

در این شرایط این احتمال وجود دارد که رطوبت بین لنت‌ها و دیسک یخ بزند. یخ زدن رطوبت موجود در سیستم ترمز می‌تواند کم کم منجر به زنگ‌زدگی لنت‌ها و دیسک نیز شود.

هیچ راه تضمینی برای جلوگیری از چسبندگی ترمزها وجود ندارد. زیرا خشک کردن همه رطوبتی که روی چرخ‌ها، دیسک و لنت‌هاست عملا غیر ممکن است. اما شما می‌توانید با پارک کردن خودرو در پارکینگ مسقف و تمیز نگه داشتن و روانکاری لنت‌ها، شانس ایجاد این مشکل را کاهش دهید.

 

پيشگيری بهتر از درمان

قبل از آنكه هوا خيلي سرد شود بايد اقداماتی براي پيشگيری از مشكلات احتمالی انجام دهيد. اين اقدامات ساده مي‌تواند ايمنی خودرو شما را در برابر مشكلات تضمين كند.
نخستين اقدام ريختن ضديخ در آب رادياتور خودرو است تايخ نزند. تعويض صافي بنزين هم از الزامات هر خودرويی در فصل سرماست. روغن موتور را هم چك و اگر نياز بود آن را تعويض كنيد.

روغن‌ موتورهایی كه خود شركت‌های خودروساز برای خودرو معرفی می كنند پاسخگوی نياز‌های خودرو هستند. بنابراین نيازی نيست از جنس‌های متفرقه با قيمت‌هاي بالا استفاده كنيد.

سعي كنيد در فصل سرما حتما زنجير چرخ همراه داشته باشيد. قبل از شروع فصل سرما، چرخ‌هاي ماشين و لنت‌های ترمز را بررسي كنيد تا ماشين هنگام ترمز روي يخ زدگی ها دچار مشكل نشود.

 

021-55363510

 

021-55363511

 

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.