لوگو امداد باتری غلامی

فرق باتری یو پی اس با باطری ماشین

فرق باطری یو پی اس با باطری خودرو

مقایسه بین باتری یو پی اس و باتری ماشین

 

باتری های مورد استفاده برای اتومبیل ها، اتوبوس ها و کامیون ها به باتری خودرویی معروف هستند. این  باتری ها ساخته شده اند تا مقدار زیادی از جریان را برای مدت زمان بسیار کوتاه جهت تامین قدرت استارت خودرو و روشن شدن اتومبیل فراهم کنند. در این مقاله می خواهیم به تفاوت باتری یو پی اس و باتری ماشین بپردازیم.

هنگامی که موتور ماشین روشن و در حال کار است، دینام ماشین وظیفه تامین نیازهای برق خودرو را به عهده دارد و همچنین به سرعت شروع به شارژ باتری کرده تا به پتانسیل کامل برگرداند.

 

بررسی باتری ها

تفاوت باتری یو پی اس و باتری ماشینبر خلاف باتری های ماشین، باطری یو پی اس و باتری های خورشیدی به این شکل طراحی شده اند تا مقدار کم جریان را به طور پیوسته برای مدت طولانی ای تامین کنند. این امر مهمترین تفاوت باتری یو پی اس و باتری ماشین می باشد.

تمامی سیستم های بک آپ برقی از جمله باتری های خورشیدی و یو پی اس ها با تبدیل جریان مستقیم DC به جریان برق متناوب AC قادر به تامین برق مورد نیاز لوازم برقی می باشند.

در مقایسه با باطری ماشین، باتری های ups مشابه باتری دیپ سایکل عمل می کنند. زیرا آنها در مقایسه با باتری های ماشین زمان تخلیه بسیار طولانی تری دارند.

در باتری خودرو تعداد پلیت ها بسیار زیاد است و موجب بالا رفتن سطح صفحات الکترود برای واکنش با الکترولیت می شود. این امر باعث تولید جریان زیاد در مدت زمان کم می گردد. در حالی که باتری ups شامل تعداد کمتری از پلیت های الکترود می باشد که بسیار نازکتر از الکترود های باتری خودرو می باشد.

همچنین حجم الکترولیت در باتری یو پی اس بسیار بیشتر است. به طوری که واکنش شیمیایی زمان بیشتری برای تولید جریان نیاز دارد. این امر باعث می شود باتری ups بتواند مقدار ثابتی از جریان را برای مدت طولانی فراهم کند.

 

آیا بجای باتری یو پی اس می توان از باتری ماشین استفاده کرد؟

با اینکه هم باتری ماشین و هم باتری ups هر دو با ولتاژ 12 ولت هستند اما تفاوت این دو در ساختار طراحی و عملکرد آن می باشد.

شما در واقع می توانید یو پی اس را با استفاده از باتری ماشین هم روشن کنید و خروجی 220 ولت داشته باشید و مصرف کننده ها را برای مدتی تامین کنید. اما چه در حالتی که از باتری ماشین برای یو پی اس استفاده کرده و یا حالتی که با استفاده از اینورتر خروجی باتری ماشین را به 220 تبدیل می کنید.

ولتاژ خروجی بعد از مدتی افت خواهد داشت و افت ولتاژ در خروجی باتری و بعد در خروجی AC پیش خواهد آمد.

در صورتی که یو پی اس شما از نوع یو پی اس آفلاین و از انواع بی کیفیت باشد به مصرف کننده ها آسیب می رساند. در صورتیکه یو پی اس آنلاین باشد بدلیل افت ولتاژ باتری یو پی اس خطا داده و قطع خواهد شد.

 

چرا بجای باتری ups از باتری ماشین استفاده نکنیم ؟

علاوه بر موارد گفته شده در باتری ماشین امکان داغ شدن بیش از حد باتری زمانی که با استفاده از شارژر یو پی اس در حال شارژ شدن هست وجود دارد. همچنین امکان نشت اسید باتری و یا حتی منفجر شدن باتری ماشین را هم به دنبال خواهد داشت.

 

امداد باطری غلامی آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز تهرانی ….

 

021-55363510

 

021-55363511

 

دیدگاه شما

رسانه های همکار
لوگو آپارات برای اشتراک ویدیو
فروشگاه اینترنتی بازار باتری
لوگو امداد باتری غلامی
استفاده از مطالب مجله امداد باتری غلامی برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام امداد باتری غلامی و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به فروشگاه آنلاین امداد باتری غلامی تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.